Tarih: 28.12.2020 06:06

Talep patladi! Bu ürünler yok satiyor

Facebook Twitter Linked-in

Sokaga çikma kisitlamalarinin gelmesiyle birlikte marketlerde satilan ürünlere yogun ilgi olustu. Gidadan kisisel bakim ürünlerine kadar birçok grupta ürünler yok satmaya basladi.

Koronavirüs sebebiyle sokaga çikma kisitlamalari perakende sektörüne olan ilgiyi artirmaya basladi. Evde kalinacak olunmasi nedeniyle vatandaslar gida stoklamasi yapti. Gida disinda kisisel hijyen, tiras aletleri, saç boyalari ve televizyona da yogun ilgi gerçeklesti.Ilk baslarda makarnaya olan talep artti, ardindan da un ve mayalar yogun sekilde tüketilmeye baslandi. Türkiye'de gida stoklarinin yeterince fazla olmasi nedeniyle gida maddelerini bulmakta herhangi bir sikinti yasanmadi ancak bu durum tek basina yeterli olmuyor. Sebze, meyve disindaki ürünlerin ambalaja sahip olmasi ve ambalaj sektörünün üretime yetisememesi tedarik sorunlari yaratabiliyor. Bazi ürün gruplarinda da tedarik problemleri ortaya çikabiliyor. Bunlarin en basinda maya geliyor. Evde kalinan süre içinde yeni deneyimler yasamak isteyenlerin ekmek yapma çabasi nedeniyle marketler yas maya bulmakta sorun yasiyor. CarrefourSA'nin Genel Müdürü Kutay Kartallioglu, 2019 yilindaki faaliyetler, 2020 yilinin ilk çeyreginde gerçeklestirilenler ve koronavirüs salginin ardindan gerçeklestirdikleri faaliyetleri paylasti. GÜNDE 500 BIN MÜSTERIYE HIZMET, 500 EK ISTIHDAM "Yeni Nesil Market" anlayisi ile 2019 yilinda marketleri ve e-ticaret faaliyetleriyle günde ortalama 500 bin müsteriye ulastiklarini hatirlatarak açiklamalarina baslayanCarrefourSA Genel Müdürü Kutay Kartallioglu, CarrefourSA'nin 2019 yilina dair bilgiler verdi. 2019 yilinda 30 hipermarkete ulastiklarini söyleyen Kartallioglu, 2019 sonu itibariyla 371 süper ve 208 mini markete sahip olduklarini belirtti. Toplamda 638 market ve 10 bin 584 personelle hizmet verdiklerini kaydeden Kartallioglu, koronavirüs pandemisi sürecinde Teknosa'dan 150 personel alindigini, bunun disinda da 350 ek istihdam yaptiklarini, personelin özveri ile çalistigini ve personele yönelik koronavirüse karsi olarak bagisiklik artirici tedbirler aldiklarini açikladi. Kasiyerlere yönelik olarak 30 dakikada bir el yikama zorunlulugu getirildigini belirten Kartallioglu tedbirlere yönelik sunlari söyledi: "Salginin ülkemizi etkilemeye basladigi ilk gün itibari ile Saglik Bakanligi ve Içisleri Bakanligi'nin yönergelerini uyguluyoruz. Ilk etapta çalisanlarimiza maske ve dezenfektan dagitimlarimizi yaptik, 30 dakikada bir el yikama prosedürünü devreye aldik ve 1,5 metre sosyal mesafe kuralini uygulamaya basladik. Marketlerimizde ve Carrefoursa.com Online Marketimizde kullanilan tüm araç – gereçleri belli araliklarla dezenfekte ediyoruz. Kasalarimiza koruyucu paravanlar yerlestiren Türkiye'deki ilk perakende markasi olduk. Tedarikçilerimizle iletisime geçerek depolara ve marketlere ürün teslimleri sirasinda uygulayacaklari hijyen kurallarini aktardik. Müsterilerimiz için 1,5 metre sosyal mesafe kurali baslattik. Market içindeki kurallari hem afislerle hem de anonslarla duyuruyoruz. Ödemelerde nakit yerine temassiz özelligi bulunan kartlarin kullanimini tavsiye ediyoruz. " TELEVIZYON, SAÇ BOYASI, TIRAS MAKINASI SATISLARI PATLADI Gida disinda diger ürün gruplari da koronavirüs sürecinden olumlu etkilendi. Okullarin kapanmasiyla birlikte evinde tek televizyonu olanlar çocuklarinin egitimi için ikinci televizyonu alirken, kisisel bakim ekipmanlari satislari da artisa geçti. CarrefourSA Genel Müdürü Kutay Kartallioglu, saç kesme aleti, saç boyasi, kisisel hijyen ürünlerine yönelik büyük talebin oldugunu, bazi ürünlerin tedariginde sorunlar yasandigini ancak bu sorunlarin ortadan kaldirilacagini söyledi. ÖNCELIKLI TESLIMAT, SAGLIK ÇALISANLARINA ÖZEL INDIRIM Kutay Kartallioglu, salginla birlikte marketlerde saglik çalisanlari için özel kasa açmaya basladiklarini, CarrefourSA Kart kullanan saglik çalisanlarina da kasada %5 indirim sagladiklarini sözlerine ekledi. Kartallioglu, Carrefoursa.com Online Markette 60 yas üzerindekiler ile saglik çalisanlari için öncelikli teslimat uygulamasi baslattiklarini dile getirdi. Kartallioglu "Müsterilerimize daha iyi hizmet verebilmek adina hizmet agimizi genisleterek "Alo Siparis" hizmet noktasini 150'den fazla magazada hizmete çikardik. Müsterilerimizin ihtiyaçlarini gün içerisinde kapilarina teslim edebiliyoruz." dedi. ÖZMARKALI ÜRÜNLERE EGILIM Carrefour markali ürünlerin hep hesapli, hep kaliteli oldugunun altini çizen Kutay Kartallioglu "Müsterilerimize özmarkali toplam 500 farkli ürün sunuyoruz. Bu ürünleri reyonlarimiza getirmeden önce tedarikçilerimizi uluslararasi geçerli kriterler çerçevesinde seçiyoruz. Öz markali ürünler çerçevesinde müsterilerimizin sepet hareketlerine baktigimiz zaman 2019 yilinda en çok Carrefour marka yumurta, süt, su ve kuruyemis gibi ürünlerin tercih edildigini gördük. Organik süt, organik yumurta basta olmak üzere uygun fiyatli organik öz marka ürün gamini genislettik. Geçen seneye göre bu yil satis hacmimizde yüzde 55'lik bir artis yasandi" seklinde belirtti. E-TICARET SATISLARI ARTIYOR Koronavirüs sürecinde carrefoursa.com sitesi üzerinden siparislerde artis yasandigina deginen Kartallioglu, yogun talep nedeniyle teslimat slotlarinin doldugunu ve ileri tarihli siparislerin alinabildigini ve bu durumun da yakin zamanda ortadan kaldirilacagini söyledi. Koronavirüs salgini ile birlikte ilk günden itibaren Carrefoursa.com'da ve Online Market mobil uygulamasinda ziyaretçi trafiginin yüzde 100'den fazla artis gösterdigini, mobil uygulama indirmelerinin 5 kart arttigini ve ziyaretçilerin yüzde 80'inden fazlasinin mobil cihazlardan giris yaptigini dile getiren Kutay Kartallioglu, söyle konustu: Carrefoursa.com'da günlük gönderim kapasitemiz, 5 katina çikti. Tüm marketlerimizdeki çalisanlarimiz, e-ticaret operasyonlarimiza destek veriyor. Süreç dogrultusunda kapasitemizi artirmak ve müsterilerimize daha fazla zaman dilimi yaratmak için çalisiyoruz. Salgin çerçevesinde evde daha fazla vakit geçirilmesi dolayisiyla et, balik, meyve sebze ve süt ürünlerinin alisverisinde %50'ye varan bir artis gözlemledik. Süreç dogrultusunda son bir ayda sepet basina yapilan ödeme tutarlarinda 2 kata yakin büyüme söz konusu. Tüm market ve e-ticaret kanalimiza baktigimizda ise en çok sivi sabunlar, kolonya, kuru bakliyatlar, makarnalar ve konserve ürünlerinin satildigini görüyoruz. Gida disi tarafinda ise çöp torbalari, temizlik bezleri, kullan at eldiven gruplarinin içinde bulundugu ev düzeni kategorisinde 2 kat artis yasandi. Bunlarin yani sira saklama kaplari, yiyecek koruyucular, mutfak aksesuarlari gibi mutfak ihtiyaçlari da yaklasik %30 büyüdü. Evcil hayvanlari olanlar da alisverislerini artirdilar, bu grupta da %55'lik bir artis yasadik. Elektronik tarafinda özellikle küçük ev aletleri, telefon, bilgisayar – tablet, aksesuar gruplari, Nisan ayinda %35'lik bir büyüme gösterdi. Bu grupta sirasiyla, Bilgisayar -Tablet, Yazici, Modem gibi ailelerin oldugu Bilgisayar kategorisi, Netflix, Digiturk, bilgisayar oyunlari vb. dijital ürünler, cep telefonlari büyüyerek paylarini arttirdilar." ZARARIN SEBEBI FINANSMAN Carrefoursa'nin bilançosuna bakildiginda 300 milyon lira civarinda 2019 yilinda zarar ettigi görülüyor. Kartallioglu, bunun sebebinin operasyonel olmadigini, finansman kullanimindan dolayi faiz giderinden kaynaklandigini açikladi. Kartallioglu önümüzdeki dönemde kredi faizlerindeki düsüsle birlikte finansal açidan ortaya çikan zararin da ortadan kalkacagini söyledi.




Orjinal Habere Git
— HABER SONU —