Türkiye'nin isveren markasi konferansi People Make The Brand'in sekizincisi, geçtigimiz yillardan farkli olarak 6 aya yayilan 4 farkli oturum ile online konferanslar dizisi halinde yapiliyor. Bu yilki ana temasi "Paradigma Kaymasi" olan konferansin ikinci oturumu olan "Teknoloji" dopdolu ve keyifli konusmalara sahne oldu.
Kürasyon ve moderasyonunu People Make The Brand'in yaraticisi, Dinamo Danismanlik Kurucu Ortagi ve Universum Orta Dogu Direktörü Evrim Kuran ile Harvard Business Review Türkiye Genel Yayin Yönetmeni Serdar Turan'in yaptigi Teknoloji oturumu ikilinin yaptigi açilis konusmasindaki "Emek odakliliktan ögrenme odakliliga geçerken 3 dilemmamiz var: Kim biliyor, kim karar veriyor, kimin karar verecegine kim karar veriyor? Teknoloji isi, is gücünü, is yerini degistiriyor. Teknolojiyi dogru kullanmak, iyi niyetle kullanmak, sosyal etkiyi artirmak için kullanmak bir tercihtir." sözleri ile basladi.
Çarpici iç görüler ve sonuçlarin paylasildigi oturumdan bazi anekdotlar söyle:
"Diplomanin raf ömrü 5 yil"
Üniversite diplomasinin raf ömrünün artik 5 yil oldugunun altini çizen MEF Üniversitesi Rektör Yardimcisi Prof. Dr. Erhan Erkut, "Simdinin ögrencileri 90-110 yil yasayacak, 40-60 yil çalisacak, 10-30 kez is degistirecek. Isin geleceginde bütün kurumlar küçülecek, kurumsallik prestij yitirecek. Kurum içi girisimcilik programlarini daha çok konusacagiz, psikolojik sermayenin, duygusal zekanin ve yaraticiligin degeri artacak." dedi.
Pandeminin tetiklemesiyle sanal araçlarin ise alimin kapsamini da genislettigini belirten Universum Global CSO (Chief Sales Officer) Karl-Johan konusmasinda; artik sirketlerin çok daha büyük bir etki alanina sahip oldugunu ve bu etki alaninin, tahmini veya sezgiyi degil, veriyi merkeze alarak genisleyebilecegini vurguladi.
"Hata, basari için atilan ilk adimdir"
Girisimci, Inovasyon Uzmani, Fütürist Axel Liebetrau ortalamanin ne oldugunu anlayarak, trendleri belirlemenin ve öncü olmanin önemliligine vurgu yapti; "Önemli olan denemeye çalismak, hatayapmaktan korkarsaniz yenilikçi olamazsiniz, bazen basarisiz olmak da sadece bir hatayi temsil etmenin ötesinde basari için atilan ilk adimdir."
People Make The Brand'de konusmaci olmaktan mutlu oldugunu dile getiren Google Türkiye Pazarlama Lideri (CMO) Isil Heves, "Önümüzdeki 10 senede 3 milyondan fazla yeni is kolu ortaya çikacak. 21 milyon çalisanin is gücünde kalmasi için yeni beceriler kazanmasi gerekiyor. Çok küçük yaslardan baslayarak, istihdam edilebilirligi güçlendirecek programlari konustugumuz bir dönemdeyiz." diyerek sözlerini tamamladi.
"Insan için yapay zeka"
Yazar, Konusmaci, Zihin Haritalari Tasarimcisi Dr. Chris Kutarna, "yapay zeka" basligi altinda, "Yapay zekayi konusurken hala insan zekasini temsil eden ifadeleri kullaniyoruz. Yapay zeka, insanlarin isini yapmayacak; sadece islerimizi kolaylastiracak. Temelinde matematik ve algoritmalar var ve algoritmada her zaman eksiklikler olacak." dedi.