Tarih: 15.02.2021 18:35

Araç alacaklara güzel haber! Yeni 'kur' ayari

Facebook Twitter Linked-in

Döviz kurunda ocak ayindan bu yana yüzde 5’in üzerinde düsüs yasanmasi, otomobil satislarini hareketlendirdi. Markalar, kurdaki düsüsü liste fiyatina olmasa da kampanyalara yansitti.

Özellikle finansman kampanyalarinin pazara olumlu yansidigini ifade eden sektör temsilcileri ay sonunda yeni bir satis rekoru kirilabileceginin sinyallerini verdi. 2021’nin ilk ayinda beklentilerin üzerinde satis yaparak, son 10 yilin ocak rekorunu kiran sektör, subatta daha hareketli bir pazar yasiyor.

Ocakta satislar bir önceki yilin ayni ayina göre yüzde 60,3 artarak yaklasik 44 bin adet olmustu. Bu ay ise satislarin 60 bin adetlere kadar çikabilecegi öngörülüyor. Subat 2020’de yüzde 89.44 artisla 47 bin 122 adet otomobil ve hafif ticari araç satilmisti. Dünya Gazetesi'nin haberine göre; sektörün 10 yillik subat ayi ortalamasi ise 44 bin adet. Sektör bu ay 60 bin adede ulasirsa, son 15 yilin en yüksek subat ayi satisi yapilmis olacak.

“Kuru avantaja dönüstürdük” 
Hyundai Assan Genel Müdürü Murat Berkel, kur farkini kampanyalarla avantaja dönüstürdüklerini açiklayarak, “Subatta, ocak ayina göre biraz daha hareketlilik var. Kurdaki gevsemeyi yansitmak amaciyla 10 Subat'ta ilave kampanya açikladik
Örnegin; Tucson modelimizde 37 bin TL'ye varan indirim yapiyoruz. Ayrica, 0 faiz avantajimiz da var. Böylece kur farkini kampanyalarla avantaja dönüstürüyoruz” dedi. Berkel, ay sonunda satislarin 55-60 bin adetlere ulasmasini beklediklerini söyledi.

“Satislar ocagi geçecek” 
Honda Türkiye Genel Müdür Yardimcisi Bülent Kiliçer, düsen kurlarla beraber kampanyalarin arttigina ve bu sayede müsterilerin alim maliyetlerinin asagiya çekildigine deginerek, subat ayina yönelik su degerlendirmeyi yapti: “Sektör 2021’e hizli bir giris yapti.

Bir önceki yilin ocak ayina göre yüzde 60,3 artis gösteren satislar 2021 için yapilan yüksek tahminleri destekler bir ortam yaratti. Ama yine de temkinli olmamizi gerektiren sartlar da önümüzde duruyor. Subat ayi satislarinin, iki ayin sezonsal farkliligi kadar artmayacagini düsünüyorum.
Ama yine de sektör ocak ayina göre daha yüksek bir satisa ulasacak. Bunun en büyük destekçisi ise düsen kurlarla beraber artan kampanyalar olacak. Bu kampanyalar haliyle müsterilerin alim maliyetlerini bir miktar asagiya çekecek.”

“Kampanyalar etkili oldu” 
Citroen Türkiye Pazarlama Direktörü Selen Alkim, güçlü finansman kampanyalari ile satislarin hareketlendigini vurgulayarak, “Ocakta belli bir ivmelenme vardi, subat ayi da buna paralel olarak devam ediyor. Faizlerin artmasiyla birlikte finansman kampanyalari öne çikmaya basladi.
Biz de müsterilerimizin karsisina çok güçlü bir finansman kampanyasi ile çikiyoruz ve bu satislarimiza da yansiyor. Kur düsüsünün avantajini otomobillerimizi daha ulasilabilir kilmak için finansman kampanyalarimizi güçlendirerek kullaniyoruz.
Bu sayede müsterilerimiz daha avantajli sartlarda modellerimize sahip olabiliyorlar. Geçtigimiz ay bir stok problemi yasadik ancak bu ay böyle bir sorunumuz yok. Showroom’larimizda tüm modellerimiz mevcut” diye konustu. Citroen ay sonunda yaklasik 50 bin adetlik pazar öngörüyor.

2. elde fiyat dengelendi 
Peki, ikinci el pazarinda hangi gelismeler yasaniyor? Ikinciyeni. com’un kur, sifir otomobil ve ikinci el fiyat artislariyla ilgili hazirladigi sektör analiz raporuna göre; Ocak 2018’den bu yana üç kategoride de artis orani ilk kez ayni noktada bulustu

Ikinciyeni.com Genel Müdürü Emre Ayyildiz, ikinci el otomobil fiyatlarinin dengelendigini ifade etti. Ayyildiz, “Ikinci el otomobil fiyatlari Kasim 2020’ye göre yüzde 12’ye düstü. Hatta subat ayinin ilk haftasinda fiyatlar gerilemeye devam etti ve toplamda yüzde 13’lük bir düsüs yasandi. Son iki ayda kurda yasanan sert düsüs özellikle orta ve üst segment araçlarda daha çok hissedildi. Bu da ikinci el araç almayi düsünenler için firsat olusturdu” dedi. (milliyethaber)




Orjinal Habere Git
— HABER SONU —