Tarih: 18.01.2021 11:32

BEKLENEN KAR YAGISI GELDI LPG'LI ARAÇ SAHIPLERI KIS SARTLARINDA NELERE DIKKAT ETMELI?

Facebook Twitter Linked-in

Hava – yakit karisiminin soguk havada degisiklik gösterdigini belirten BRC Türkiye CEO’su Kadir Örücü, “LPG’li araçlar kisin yakit-hava karisiminin yeniden düzenlenmesine ihtiyaç duyarlar. BRC sistemleri aracin sensörlerinden aldigi verileri benzin ECU’su üzerinden otomatik olarak alip islediginden ayrica bir ayara gerek duymaz. Ayrica her araçta oldugu gibi LPG’li araçlarda da hava filtresi, antifriz degisimi, atesleme sistemi kontrolü ve bujilerin bakimi, akü kontrolü, kar yagisinda tutus saglamasi için kis lastiklerine geçilmesi ve araçlarimizda lastik zinciri bulundurulmasi kisa girmeden yapilmasi zorunlu islemlerdir” ifadelerini kullandi. 

LPG’li araçlar da diger tüm araçlar gibi mevsim degisiklerinde ve belirli periyodlarda bakima ihtiyaç duyuyor. Kis mevsiminin yüzünü göstermeye basladigi su günlerde LPG’li araçlarda nelere dikkat edilmeli? 

Dünyanin en büyük alternatif yakit sistemleri üreticisi BRC’nin Türkiye CEO’su Kadir Örücü, LPG’li araçlarin kis bakimina yönelik önemli açiklamalarda bulundu. Örücü, LPG’li araçlarda kisa yönelik yakit-hava ayarinin kisa göre düzenlenmesi gerektigine ve antifriz, nfiltre, akü, bujiler, motor yaglari, fren balatalarinin kontrolünün ve gerekirse degistirilmesinin önemine dikkat çekti. 

‘HAVA-YAKIT AYARINI OTOMATIK OLARAK GERÇEKLESTIREBILIYORUZ’ 

Kis aylarinda soguyan havanin daha yogun bir sekilde motora girecegini söyleyen BRC Türkiye CEO’su Kadir Örücü, “Rölantide veya motora gaz verildiginde devir saatinde yasanan dalgalanmalar motora giden gaz-hava karisiminin yeniden düzenlenmesi gerektigini gösterir. BRC dönüsüm kitlerinde bu düzenleme aracin sensörlerinden gelen bilgiyle otomatik olarak gerçeklestirilir. Havanin yogunlastigini algilayan sensörler bilgiyi elektronik kontrol ünitesine (ECU) gönderir. ECU da bu veriye göre hava-yakit oranini yeniden ayarlar. Dis hava kosullarina göre yakit kalibrasyonunu otomatik ayarlayan sistemlerde devirde dalgalanmalar görülmez, araç daha verimli ve düzgün çalisir” ifadelerini kullandi. 

‘FILTRE, YAG VE ANTIFRIZ GIBI SARF MALZEMELERININ DEGISIMI ÖNEMLI’

Tüm araçlarin periyodik bakimlarda degisimine ihtiyaç duydugu sarf malzemelerinin kis aylarina girmeden önce degistirilmesinin önemine deginen Örücü, “Hava filtresi aracin dogru ve saglikli nefes almasini saglayan ekipmandir. Temiz, yeni degistirilmis hava filtresi kesintisiz ve saglikli hava akisi saglar. LPG’li araçlar motorun sogutma suyu sicakligindan faydalanarak buharlastirilan gaz fazindaki LPG ile çalisir. Bu nedenle LPG regülatörünün yeterli ve sürekli isitilmasi motorun düzgün ve verimli çalismasi için en önemli kosuldur. Bu noktada motorun ve sogutma suyunun belirli bir sicaklikta tutulmasi, suyun tüm su kanallarindan rahatlikla geçebilmesi için antifriz büyük önem tasimaktadir.

Hava degisiminden etkilenen diger önemli donanimlarda aracin aküsü, atesleme sistemi ve bujilerdir. Bunlarin kontrol edilmesi, gerekirse degistirilmesi yakit ekonomisi için zorunlu olmaktadir. Ayrica kis aylarinda üreticinin ve yetkili servislerin önerdigi viskozitede yag kullanilmasi ve degisiminin yapilmasi, fren ve balatalarin kontrolü dogru bir karar olacaktir” seklinde konustu. 

‘KISA UYGUN LPG’NIN PROPAN ORANI YÜKSEK OLMALIDIR’

LPG yakitinin yaz aylarinda yüzde 70 bütan, yüzde 30 propan gazlarindan olustugunu belirten Kadir Örücü, “Kis aylarinda daha kolay buharlasan ve yüksek buhar basincina sahip LPG’ye ihtiyaç duyuldugundan; yüzde 50 bütan, yüzde 50 propan karisimi kullanilmaktadir. Kis aylarinda tüketiciler, LPG’nin kis sartlarina göre üretilip-üretilmedigini sorgulamalidirlar. Propan bakimindan zengin yakit kis sartlarinda daha kolay buharlasacagindan aracin daha saglikli çalismasini saglayacaktir” dedi. 

‘KIS LASTIGI VE ZINCIR UNUTULMAMALI!’ 

Kis aylarinin olmazsa olmazi kis lastigi degisimini sürücülere hatirlatan Örücü, “Kullandigimiz araç ne olursa olsun, havalarin sogumaya baslamasiyla lastiklerimizi kis lastigiyle degistirilmeliyiz. Yagisli havalarda güvenli tutus ve saglikli fren mesafesi için kis lastigini paha biçilemez bir önem tasiyor. Lastik masrafindan kaçmak ileride kazalara davetiye çikartabilir. Küçük bir masraftan kaçmanin bedelini daha kötü sekilde ödeyebiliriz” diye konustu. 














Orjinal Habere Git
— HABER SONU —