‘BENZIN VE DIZELIN YERINI LPG ALACAK'

‘BENZIN VE DIZELIN YERINI LPG ALACAK

Küresel Isinma'nin etkilerini göstermeye baslamasi devletleri harekete geçirdi. Avrupa Parlamentosu'nun Avrupa Birligi için belirledigi 2030 emisyon hedeflerinin ardindan Ingiltere Basbakani Boris Johnson da ‘yesil plan' olarak adlandirdiklari

Yesil Plan kapsaminda 2030 yilinda Ingiltere’de benzinli ve dizel araçlarin satisi yasaklanacak. Yeni yil bitmeden ‘sifir emisyon’ hedefi koyan ülkelerden biri de Japonya oldu. Japonya’da da 2030 yilina kadar hibrit ya da elektrikli araçlara geçilmesi amaçlaniyor.  Dünyanin en büyük alternatif yakit teknolojileri üreticisi BRC’nin Türkiye CEO’su Kadir Örücü konu ile ilgili, “Sifir emisyon hedefi önümüzdeki 10 yilda gerçek hale gelecek. Geçis döneminde ise LPG’li araçlarin önemi artacak. Yakin gelecekte içten yanmali motorlarin yalnizca LPG ve türevi alternatif yakitlarla çalisacagini söyleyebiliriz” açiklamasinda bulundu. 

Küresel Isinma sonucu meydana gelen Iklim Degisikligi hayatimizin bir parçasi haline geldi. 2020 yilinin ilk aylarinda Avustralya’yi dumana bogan büyük yangin, uzaydan dahi takip edilebilen bir çevre felaketi yaratmisti. Türkiye’nin de içinde bulundugu Avrasya cografyasinda ise yagis rejimlerinin degismesi, kurakligin bir gerçek haline gelmesine neden oldu. 

2020 Davos Zirvesi ile baslayan, Avrupa Parlamentosu’nun 2030 emisyon hedeflerini açiklamasiyla devam eden süreçte geçtigimiz Kasim ayinda Ingiltere, ‘Yesil Plan’ adini  verdigi ‘sifir emisyon’ hedeflerini ortaya koydu. Yesil Plan kapsaminda Ingiltere’de 2030 yilinda benzinli ve dizel araçlarin satisi yasaklanacak. 

2020’nin son günlerinde ise benzer bir karar Japonya’dan geldi. Japonya Basbakani Yoshihide Suga,  ‘2050 yilina kadar sifir sera gazi emisyonu’ hedefi kapsaminda benzinli ve dizel araçlarin satisini kademeli olarak durduracaklarini duyurdu. 

Peki, bu kararlar ne anlama geliyor? Yakin gelecekte içten yanmali motorlarin tamamen piyasadan kalktigini mi görecegiz? Dünyanin en büyük alternatif yakit sistemleri üreticisi BRC’nin Türkiye CEO’su Kadir Örücü, sifir emisyon hedeflerinin bir anda gerçeklestirilemeyecegine dikkat çekerek, geçis sürecinde LPG’li araçlarin önemli bir rol oynayacagini söyledi. 

‘YASADIGIMIZ FELAKETLER DEVLETLERI ADIM ATMAYA ZORLADI’ 

Kadir Örücü konu hakkinda, “Yasadigimiz küresel felaketleri, iklim degisikligiyle iliskilendiren bilimsel verilerin artik yadsinamayacak boyutlara ulasmasi devletleri adim atmaya zorluyor. Ingiltere’nin yesil planini, Avrupa Birligi’nin emisyon hedeflerini ve Japonya’nin karbon nötr planini bu baglamda degerlendirmeliyiz” diye konustu. 

‘ALTERNATIF YAKITLARIN ÇAGI BASLADI’ 

Dizel gibi kirletici yakitlarin ömrünün sinirli oldugunu belirten BRC Türkiye CEO’su Kadir Örücü, “Bugün hayatimizin degismez bir parçasi olarak gördügümüz benzin ve dizel yakitlarinin ömrünün sinirlandigini görüyoruz. 2030 yilinda Ingiltere’de baslayacak yasagin tüm dünyayi etkileyecegini ve alternatif yakit çaginin basladigini söyleyebiliriz” dedi. 

‘SIFIR EMISYONA BIR GÜNDE GEÇEMEZSINIZ’

Devletlerin ortaya koydugu sifir emisyon hedeflerinin kademeli olarak gerçeklestirilecegini belirten Kadir Örücü, “Dünya çapindaki araçlarin ezici üstünlügünü  içten yanmali motorlu araçlar olusturuyor. Bir günde yakit degistirmeniz mümkün degil ancak sürecin basladigini görüyoruz. Geçis sürecinde Birlesmis Milletler’in belirledigi Küresel Isinma Faktörü (GWP) sifir olarak açiklanan LPG’nin içten yanmali araçlarda kullanilacak yegâne yakit olacagini söyleyebiliriz. LPG ve CNG yakin gelecekte araçlarimizin yakiti olacak ve elektrikli araçlara geçis sürecinde önemli bir rol oynayacak” seklinde konustu. 

‘LPG’LI HIBRIT ARAÇLAR GÖRECEGIZ’ 

Elektrikli araçlara geçis sürecinde hibrit otomobillerin tesvik edildigini vurgulayan Örücü, “Hibrit araçlarin sürekli gelisen teknolojisi bu araçlarin emisyon degerlerini dizel ve benzinli araçlar için ulasilmaz kiliyor. Diger fosil yakitlarla karsilastirildiginda en çevreci yakit olarak bilinen LPG’nin, hibrit araçlarda kullanilmasi bugün satin aldigimiz araçlarin karbon salimi degerlerinden çok daha düsük degerler üretecek. Bu konuda büyük üreticilerin çalismalari sürüyor. Gelecegin LPG’li ile çalisan hibrit araçlar tarafindan domine edilecegini görecegiz” dedi.