Demir-çelik sektörünün 2021 ihracat hedefi 1,4 milyar dolar

Demir-çelik sektörünün 2021 ihracat hedefi 1,4 milyar dolar

Demir-çelik sektörü Güney Afrika Cumhuriyeti'ne ve Uzak Dogu ülkelerine ihracatini artirdi

2020 yilinin basinda küresel anlamda yayilmaya baslayan Covid-19 salginina ragmen 2020 yilinda Ege Demir ve Demirdisi Metaller Ihracatçilari Birligi olarak 1 milyar 361 milyon dolar; Türkiye genelinde ise 20,9 milyar dolarlik dövizi ülkemize kazandirdik. 

 Ege Ihracatçi Birlikleri çatisi altinda bulunan birlikler arasinda en fazla ihracat yapan birlik olduk. Hem bölgemize hem de ülkemize en fazla döviz kazandiran sektörler arasinda yer almak bize ayrica gurur veriyor.

 

Bildiginiz üzere demir çelik sektörümüz ana pazarlarimiz olan ABD ve AB pazarlarinda uygulanmakta olan korunmaci önlemler, ilave vergiler ve iç piyasadaki tüketimin azligi sebebiyle iki yildir zorlu bir süreç geçirmekteydi. 

 2020 yilina bu sikintilari firmalarimizin yeni pazarlar, katma degerli üretime yönelme girisimleri ile azaltarak girdik ancak tabi ki pandemi etkisini hem sektörümüzde hem de tedarikçisi oldugumuz çelik kullanan sektörlerde gösterdi. 

 Yine de salgin baslangicindan itibaren 1-2 aylik süreçte yavaslasak da sektör firmalarimiz bu zorlugu da büyük basari ile gögüsledi ve hizla adapte olarak sektörü yeniden güçlendirmeyi basardi. 

 Salginin ilk dalgasinda yasadigimiz tecrübeler isiginda ikinci dalgaya daha hazirlikli girdik, hatta 2021 yilinin ilk 3 aylik mamul ve yari mamul satislarini yaptik. 

 

Ayrica yil sonuna dogru hem arzin düsük olmasi hem de 2019’dan beri ertelenmekte olan talebin yeniden canlanmasiyla emtia fiyatlarinin da oldukça yükselmesi ve bunun nihai ürün fiyatlarina da yansimasi sebebiyle alicilar stok yapma egilimine girdi.

 Bu sebeplerle 2020 yilinin özellikle son aylarinda ihracatimizi artirmayi basardik ve bu egilimin 2021’in ilk çeyreginde de sürecegini düsünüyorum.

 Birligimizin en büyük ihraç kalemi olan çelik üretimine bakildiginda Eylül ayindan itibaren geçen yilki üretim performansini yakalamis durumdayiz. 

 En büyük üretici Çin hariç bakildiginda Dünya’da çelik sektörü yaklasik %9 oraninda daralirken Türkiye’nin %5’e yakin bir oranda büyüme kaydetmesi firmalarimizin basarisi ve su anda rakiplerine göre daha iyi durumda oldugunun göstergesidir.

 170’ten fazla ülkeye Ege bölgemiz demir ve demirdisi metaller ihracatçisi firmalarimizdan ürün gönderiliyor. Bu sayi Türkiye genelinde ise 220’yi asiyor. 

 2018 yilindan beri AB ve ABD pazarlarindaki önlemler dolayisiyla özellikle Afrika ve Latin Amerika basta olmak üzere farkli pazarlara yönelim baslamisti. 

 Bu yilin ikinci yarisinda bir önceki yila kiyasla Güney Afrika Cumhuriyeti’ne ve uzun yillardir önemli miktarlarda satis yapamadigimiz Uzak Dogu ülkelerine özellikle Hong Kong, Singapur ve Malezya’ya ihracatta yükselisler yasandigini gözlemliyoruz. Radarimizda bulunan Latin Amerika’ya yönelik çalismalarimiz salgin sebebiyle yavaslamis olsa da devam ediyor.  

 Türkiye genelinde çubuk, yassi sicak ve boru; Ege Bölgemizde profil, çubuk, insaat aksami en önemli ihraç kalemlerimizi olusturuyor. Her ne kadar demir çelik sektörünün en fazla girdi sagladigi sektör insaat sektörü olsa da hem Türkiye’de hem Dünya’da otomotiv, beyaz esya sektörleri de önemli çelik kullanan sektörler olup bu sektörler girdi olarak katma degerli ürüne ihtiyaç duymakta. 

 Ülkemiz özellikle son 30 yildir hem üretim hem de kalite açisindan önemli yollar kat etti ve etmeye devam ediyor. Katma degerli üretim yapan tesis sayisi artarken, ayrica pandemi öncesi baslayan yeni yatirimlar da hayata geçmeye basliyor. 

 Orta vadede ithal edilmekte olan birçok ürünün böylece yerli kaynaklarla üretilmeye baslanacagini ve ülke ekonomisine önemli katkilar saglayacagini söyleyebiliriz.  

 Bu çerçevede Birlik olarak 2021 yilinda ihracat hedefimizi 1,4 milyar dolar olarak belirledik ve bu yönde çalismalarimizi hizla gerçeklestirmeye devam edecegiz.

 Birlik olarak son yillarsa özellikle endüstri 4.0 konusunda çalismalar yürütüyoruz. Sanayi 4.0’i yüksek verimlilik, az maliyet, az enerji, inovasyon, hiz, akilli is birligi ve akilli bütünleyicilik ile insa edilecek bir strateji serisi olarak tanimliyoruz ve yeni pazarlara bu sekilde daha kolay ulasabilecegimize inaniyoruz. 

 Bu baglamda üye firmalarimizi bu konuda bilgilendirmek ve iyi örnekleri göstermek amaciyla Ekim ayinda Türkiye ve Almanya’dan sektörün önde gelen kurum ve kuruluslarinin katilimlari ile bir dijital forum organizasyonu ve Bavyera Bölgesi’nin endüstri 4.0 uygulamalari konusunda önde gelen firmalarina dijital ziyaret gerçeklestirdik. 

 Benzer organizasyonlari geleneksel hale getirip en güncel gelismeleri her yil üyelerimize aktarmayi hedefliyoruz.