‘EKSIKLIKLER ASI MAGDURIYETLERINE SEBEBIYET VERIYOR'

‘EKSIKLIKLER ASI MAGDURIYETLERINE  SEBEBIYET VERIYOR

Sosyal Sigortalar Kurumu kaydi olan tüm çalisanlara asi yapilacaginin duyurulmasiyla, vatandaslar asi merkezlerine dönüstürülen saglik kuruluslarini doldurdu. Saglik çalisanlari büyük emek sarf ederek asi kampanyasini yürütse de sistemsel ve lojistik eksi

Çalisan tüm vatandaslara asi yapilacaginin duyurulmasiyla, Saglik Bakanligi’nin asi randevu sistemi kitlenmisti. Ilk günden asi merkezlerini dolduran vatandaslar uzun kuyruklar olustururken, asilama çalismalarini sürdüren saglik çalisanlari sistemsel ve lojistik eksiklikler nedeniyle asilamada zorluklar yasiyor. 

Asilama merkezlerindeki son durumu anlatan Saglik Hizmetleri Sendikasi (SAHIM-SEN) Genel Baskani Özlem Akarken, “Sistemsel ve lojistik eksikliklerle asi çalismalarinin yürütülmesi zaten tam kapasite çalisan kurumlarda ve asi merkezlerinde kaosa neden oluyor” ifadelerini kullandi. 

‘AILE SAGLIGI HEKIMLERINE ASI DAGITILMASI DOGRU BIR KARAR’

“Aile sagligi hekimlerine asi dagitilmasi ve tüm saglik kuruluslarinin asi merkezine dönüstürülmesi yerinde bir karardi” diyen SAHIM-SEN Genel Baskani Özlem Akarken, “Hepimizin istegi asinin bir an önce daha fazla insana ulasmasi. Saglik Bakanligi’nin özverili bir çalismayla aile sagligi hekimlerine ve tüm saglik kuruluslarina asi dagitmasi öngörülen kalabaligi bir ölçüde dengeledi. Fakat lojistik eksiklikler kaosa neden oldu.  Tüm saglik çalisanlari asilama kampanyasi için canini disine takarak çalisiyor. Küçük Aile Sagligi Merkezleri bile ögleden önce 60 kisiyi asilayabiliyor. Bu bir saglik çalisaninin 10-15 dakikada bir kisiye asi yapmasi demek. Asi vurulduktan sonra bir süre beklenmesine ragmen bazi hastanelerde bu zamanin daha da kisaltildigini duyuyoruz. Sorunlardan biri flakon açilinca 6 kisi asilaniyor ve on bes dakikada asilanan kisi bekletiliyor. Bu arada Aile Sagligi Merkezlerinde bebek asi ve takipler yapilip normal çalisma çizelgeleri devam ediyor. Hemsiresiz birimler var ama her seyin bir çözümünü sabirla saglik çalisanlari buluyor” diye konustu. 

“AMACIMIZ ORTAK, MINIMUM MAGDURIYET MAKSIMUM ASILAMA”

Herkesin asi kampanyasindan beklentisinin ayni oldugunu söyleyen Özlem Akarken, “Amacimiz ortak, minimum magduriyet maksimum asilama ancak keske’lerimiz var. Daha programli bir çalisma yürütülseydi asi merkezlerindeki yigilma bu denli çok yasanmayabilirdi. Keske asi dagitimi daha hizli gerçeklestirilebilseydi ve bazi merkezlerden asi olmak isteyen vatandaslarimizi geri çevirmek zorunda kalmasaydik” dedi. 

“SISTEMSEL EKSIKLIKLER ASIYI YAPAN HERKESI ZORLUYOR”

Asi merkezlerine randevu sayisi kadar asi geldigini fakat bazi eksikliklerinde var oldugunu vurgulayan Özlem Akarken, “Kurumlar kendi aralarinda asi ve malzeme transferi yaparak açiklarini kapamaya çalisiyor. Açilan randevu sayisini göremedigimiz için kimi zaman asi yetistirmekte zorlaniyoruz. Asi olamayan vatandasimiz öfke duyuyor ancak burada karsilik inanin bizler degiliz. Daha planli, programli ve açilan flakon sayisina göre randevu ile asi kampanyasinin yürütülmesi herkesin çikarina olacaktir” seklinde konustu.

“VATANDASLARIMIZDAN TEK RICAMIZ ANLAYIS GÖSTERMELERI”

Asi merkezlerindeki kalabaligi ve kaosu yönetmekte güçlük çektiklerini ifade eden Akarken, “ Lojistik eksikliklerle asi randevularinin üzerine ek randevularin da açilmasi özellikle kamu kurumlarinda ciddi sorunlara sebep oldu. Asisiz kalindi, sistem islemez hale geldi ve sira bekleyen vatandas sayisi ciddi sekilde artti. Saglik çalisanlari insanüstü bir çaba sarf ederek asi çalismalarini sürdürüyor ve sürdürecek. Bizim vatandaslarimizdan tek ricamiz biraz anlayis göstermeleri. Sorunlari yaratan bizler degiliz. Aksine tüm sorunlara ragmen asilamaya devam ediyoruz” diyerek sözlerini sonlandirdi.