IMEAK Deniz Ticaret Odasi Aliaga Sube BaskaniSimsek: Vatandaslarimiz Müsterih Olsunlar

IMEAK Deniz Ticaret Odasi Aliaga Sube BaskaniSimsek: Vatandaslarimiz Müsterih Olsunlar

IMEAK Deniz Ticaret Odasi Aliaga Sube Yönetim Kurulu Baskani Adem Simsek, Brezilya'dan sökülmek üzere Aliaga Gemi Söküm Tesisleri'ne getirilecek olan uçak gemisi "Nae Sao Paulo” ile ilgili açiklamada bulundu.

IMEAK Deniz Ticaret Odasi Aliaga Sube Yönetim Kurulu Baskani Adem Simsek, Brezilya'dan sökülmek üzere Aliaga Gemi Söküm Tesisleri’ne getirilecek olan uçak gemisi "Nae Sao Paulo” ile ilgili açiklamada bulundu. Simsek, “Vatandaslarimiz müsterih olsunlar. Bütün süreç Çevre, Sehircilik ve Iklim Degisikligi Bakanligi, Türkiye Cumhuriyeti Nükleer Düzenleme Kurumu ve Brezilya Çevre Enstitüsü ile Basel Konvansiyonuna uygun olarak ilerliyor.” dedi. 

Sökülmek üzere Aliaga Gemi Söküm Tesisleri’ne getirilecek olan uçak gemisi "Nae Sao Paulo” hakkinda açiklamada bulunan IMEAK Deniz Ticaret Odasi Aliaga Sube Baskani Adem Simsek, sube üyesi olan SÖK Denizcilik firmasinin, Brezilya’da Nae Sao Paulo geminin ihalesine girdigini ve ihale sürecini kazanarak gemiyi devir aldigini belirtti. 

Sosyal Medyada Çikan, Asli Olmayan Haberler Sektörümüze Çok Büyük Zarar Veriyor

Adem Simsek, sunlari söyledi: “Yaklasik 270 metre boyunda 22 bin ton demir agirliginda olan gemi, ülkemize yakin bir zaman içinde hareket edecek. Avrupa Birligi Lisansini alan sirket, kriterleri en üst düzeyde uyguluyor. Sirket asbest, atom ve radyasyon konularinda akredite kuruluslar araciligiyla envanter çalismalarini yapmis ve yaptiktan sonra Bakanligimiz notifikasyon belgesini onaylamistir. Sosyal medyada çikan haberler, bilinmeyen ve asli olmayan evrak veya bilgilerle yola çikilmis, adeta sektörümüzü karalama kampanyasi baslatilmistir. 600 ton, 900 ton gibi dünyada hiçbir geminin üzerinde olmayan asbest miktarinin söylenmesi sektörümüze ve burada bulunan sirketlere çok büyük zarar veriyor. Bütün islemler bittigi halde gemi yola çikmadi. Bunun bir teknik süreci var. Römork baglanacak, sigortasi yapilacak. Ay sonuna dogru yola çiktigi takdirde bir, bir buçuk ay içinde Türkiye sularinda olacak. Vatandaslarimiz müsterih olsunlar. Bütün süreç Türkiye Cumhuriyeti Çevre, Sehircilik ve Iklim Degisikligi Bakanligi, Türkiye Cumhuriyeti Nükleer Düzenleme Kurumu ve Brezilya Çevre Enstitüsü ile Basel Konvansiyonuna uygun olarak ilerliyor. SÖK Denizcilik ’in projeyi çevreye bir zarar teskil etmeden basarili bir sekilde tamamlayacagini biliyoruz.  IMEAK Deniz Ticaret Odasi Aliaga Subesi olarak bu süreci yakindan takip ediyoruz ve etmeye de devam edecegiz.” 

Bu tür gemiler sorunsuz bir sekilde kesildi ve kesilmeye de devam edecek

Gemi söküm sektörünün, demir çelik sektörünün ham madde ihtiyacinin yüzde 3’nü karsilayan bir sektör oldugunu belirten baskan Adem Simsek, söyle devam etti:  “Yillik 25-30 milyon ton miktarinda ithal ettigimiz hurdadan ortalama 600-800 bin ton demir hammaddesini demir çelik fabrikalarina veriyoruz. Bu sektör ekonomik olarak ülkemize yilda yaklasik 1 milyar dolarin üzerinde katki, 10 bin kisiye de istihdam saglamaktadir. Dünya’da Hindistan, Pakistan ve Banglades, gemi kesiminde ilk siralari aliyorlar. Biz, bunlar arasinda küçük bir grubuz. Neden? Çünkü bizler, AB standartlarina uygun bir halde çevreye duyarli ‘Green Recycling’ yesil dönüsümle bu tür gemilerin kesimini gerçeklestiriyoruz. AB Uyum Yasasi dogrultusunda Türkiye Cumhuriyeti Çevre, Sehircilik ve Iklim Degisikligi ve Ulastirma ve Altyapi Bakanligi’nin kontrolü ve talimatlariyla bugüne kadar burada bu tür gemiler sorunsuz bir sekilde kesildi ve kesilmeye de devam edecektir.”