Pazarlamacilik yapan Onur Kizilçay, 2019 yili sonlarinda aylik 90 TL ödeyerek internet saglayici firmasina abone oldu. Ancak ödedigi bedel karsiligi taahhüt edilen megabit hizi düsük olunca Kizilçay, defalarca müsteri hizmetlerini aradi.
Çözüm bulamayan Kizilçay, aylik ödeme bedelini 150 TL'ye kadar çikardi.
Yine ayni durumla karsilasan pazarlamaci, aboneligini iptal ettirmek için 1200 TL cayma bedeli ödedi.
Avukati araciligiyla 14 Ekim 2020'de Tüketici Hakem Heyeti'ne basvuran Kizilçay, verdigi hukuk mücadelesini 31 Ocak 2021'de kazandi.
Onur Kizilçay, basina gelenleri ve hukuk mücadelesini söyle anlatti:
"Internet saglayicimizla bir abonelik sözlesmesi yaptik. Aradan 2-3 ay geçtikten sonra internette yavaslamalar oldu. Bunun üzerine müsteri hizmetlerini birkaç kez aradim. Sorun çözülmedi. Onun ardindan internet paketini yükselttim. 90 TL'lik paketi 150 TL'ye çikardik. Internetimin hizi 1 ay yükseldi 2'nci ayda tekrar bir önceki haline geri döndü. Olayi delillendirmek üzerine ilerledim. Internetin hiz testini yaparak düzenli olarak kayit altina aldim ve belgeledim. Daha sonra avukatimla görüstüm. Birlikte kanunlari inceledik. Daha sonra tüketici hakem heyetine sunduk. Bunun sonucunda da adalet yerini buldu. Ödedigim paranin iadesini kazandim. Tüm vatandaslara diyecegim; bu tür konularda hakkinizi arayin. Bu tip firmalara göz açtirmayin."
Avukati Emre Akman da Onur Kizilçay'dan alinan cayma bedelinin hukuka aykiri oldugunu belirterek, söyle konustu:
"Interneti alirken belli bir bedel karsiliginda aliyoruz ve verdigimiz ücretin karsiligini da almak istiyoruz. Eger ki internet saglayicilari, belirtilen hizmeti veremezse haliyle caymak istiyoruz. Ancak bu internet saglayicilari tüketicinin bu hakli gerekçesini göz ardi ederek, 'cayma bedeli' adi altinda ücret talebinde bulunuyor. Bu tüketici kanununa göre açikça aykirilik teskil ediyor. Müvekkilim internet saglayicisindan gerekli verimi alamadigi için 15-20 defa müsteri hizmetlerini ariyor. Müsteri hizmetleri hep müvekkilimde suç bularak kablolariniz eski, modeminiz esik gibilerinden taleplerde bulunuyorlar. Müvekkilim hepsini yerine getiriyor; ancak herhangi bir düzelme olmuyor. Bunun ardindan müvekkilim taahhüdünün iptal edilmesi gerektigini söylüyor. Internet saglayici da bunun üzerine 1200 TL'lik cayma bedeli çikariyor."
'ICRA ISLEMI BASLATTIK'
Gerekli delilleri topladiktan sonra Tüketici Hakem Heyeti'ne basvurduklarini belirten Akman, "Biliyorsunuz ki Tüketici Hakem Heyeti, karsi taraftan da bir savunma istiyor. 30 günlük bir savunma süreleri var. Ancak açikça kanuna aykiri oldugu için karsi taraf internet saglayicisi hiçbir sekilde savunma vermedi. Zaten Tüketici Hakem Heyeti karari, mahkeme karari niteligindedir. Biz de gerekli icra islemlerini baslattik. Su an da paramizi alma sürecindeyiz. Vatandaslara tavsiyemiz; bu sekilde hukuksuz yollarla alinan paralara boyun egmemelidir. Herkes hakkini arasin, kimse ücretsiz bir hizmet almiyor" dedi. (DHA)