LET'S GREEN UP eTwinning Projesi 8 ay (Ekim – Mayis 2021) olarak planlanmis, 4 yabanci 8 Türk ortakli olup 12 ögretmen ve 98 ögrenci ile yürütülmüs.
Kuruculugunu, Izmir Bornova Mesleki Egitim Merkezi ve Portekiz Guimarães Agrupamento de Escolas Santos Simões okullarinn yaptigi, Romanya, Bükres Liceul Teoretic Alexandru Ioan Cuza, Izmir Foça Reha Midilli Anadolu Lisesi, Zonguldak Eregli Uzun Mehmet Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Izmir Gaziemir Sehit Üstegmen Murat Yildiz Çok Programli Anadolu Lisesi, Izmir Çigli Atatürk Organize Sanayi Bölgesi Mesleki Egitim Merkezi, Erzurum Yakutiye Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ortakligindaki eTwinning projesi,“Let’s Green Up” projesinde sona gelindi.
Kirlilik, ekoloji ve çevrenin korunmasi konulari, ulusal ve uluslararasi düzeyde tartisildigi konulardir. Projede de bu konular detayli olarak ele alindi. Avrupa Birligi’nin de ele aldigi öncelikli konulardan olan Çevre konusunda çalismalar yapildi. “Gezegenimizi korumaya yardimci olmak için mümkün oldugunca erken harekete geçmemiz gerektigine inaniyoruz” mottosuyla yola çikan proje ortaklari, çevre farkindaligi, dil becerilerini gelistirme, kültürler arasi iletisim konularinda da çalismalar yapti.
Ögretmen ve ögrencilerin yani sira, okul topluluklari ve velilerde projeye dahil oldular. Toprak, Su ,Hava ve Yasam basliklarinda uygulanan projede, Sivil Toplum Örgütleri, alaninda uzman misafirler ile is birligi yapilan projede, ögrencilerde farkli okullara projelerini anlattilar. Kardes okul, Nehir Arkadasligi, Dryadlain Hikayesi, Su damlasi Droplet ve Bugday tohumu Budi’nin yolculugu ile tamamlanan projede uluslar arasi is birlikleri ve proje ürünleri hazirlandi.
Let’s Gren Up projesi ; Su, toprak, hava ve canlilar gibi ekosistemin canli-cansiz bilesenleri ve sürdürülebilirligi üzerine , ögrencilerin bilgi, tutum,egilim ve davranislarini olumlu yönde gelistirmelerini desteklemek, egitim programlari ile uyumlu,gezegenin sürdürülebilirligi üzerine farkindalik olusturacak , online uygulamalar ve etkinlikler ile ders içerikleri ve kazanimlarinda yer alan ekolojik okuryazar bireylerin gelisimine yönelik ögrenilen bilgi ve becerilerin pekistirilmesine katki saglama;teknolojik destekli yöntem ve teknikler kullanilarak lise egitimini zenginlestirme; daha kalici, etkili ve anlamli ögrenme yasantilari saglamak; sürdürülebilir bir çevre konusunda olumlu davranis degisiklikleri olusturmak üzere hazirlanmis bir proje çalismasidir.
Proje çalismalari sirasinda ögrencilerimizin doga ve sürdürülebilirligi ile ilgili farkindaliklarini artirmak amaciyla pandemi nedeni ile evlerinden ,bazen bireysel, bazen ögretmenlerinin bazen de farkli kurum ve STK larin isbirligi ile çevrimiçi etkinliklere katilmis ve çevre ile ilgili çalisan STK lar ve çalismalari hakkinda fikir sahibi olmuslardir..Bu çalismalarin ayni yas grubu olan lise ögrencileri ile uygulanmasi projemizin öngörülür etkilerini daha belirgin hale gelmesini saglamasi açisindan önemlidir.Proje hedefimizde, gezegenin sürdürülebilirliginin saglanmasi üzerine bireylerde ekolojik farkindaligi olusturarak yeni yasam becerileri gelistirmelerini yayginlastirmayi,teknoloji destekli yöntem ve teknikler kullanarak daha kalici, etkili ve anlamli ögrenme yasantilari saglama,yaparak yasayarak ögrenme bilinci olusturmak vardi.
Kazanimlar;
Ekosistemin canli ve cansiz bilesenleri arasindaki iliskiyi açiklama
Ekoloji ve sürdürülebilirligi arasinda iliski kurma.
Güncel çevre sorunlarinin sebeplerini ve olasi sonuçlarini degerlendirme.
Birey olarak çevre sorunlarinin ortaya çikmasindaki rolünü sorgulama.
Yerel ve küresel baglamda çevre kirliliginin önlenmesine yönelik çözüm önerilerinde bulunma .
Dogal kaynaklarin sürdürülebilirliginin önemini açiklama .
Biyolojik çesitliligin yasam için önemini sorgulama .
Biyolojik çesitliligin korunmasina yönelik çözüm önerilerinde bulunma
Gelecek nesillere yasanabilir saglikli bir dünya emanet edebilmek için dogal kaynaklarin israf edilmemesi nin gerekliligini vurgulama .Proje sürecinde çesitli web 2.0 araçlari kullanimina yönelik ögretmen ve ögrenci egitimleri sonrasi çesitli Web2.0 araçlari proje çalismalarimizda kullanilmistir
Projenin ögretmenler üzerinde etkisi ;
Ögretmenlerimizin dijital vatandaslik becerilerinin gelismesinde etkili olmustur.
Ögretmenlerin degisen dünyada mesleki gelisimlerinde önemli ve olumlu etki olusturmustur..
Dijital becerileri gelistirmelerinde modern ve yenilikçi araç kullanimina etki ederek geleneksel ögretimden ayri yenilikçi ögretim yöntemleri edinmislerdir.
Daha çok ögretmen farkli ögretim yöntemlerine asina olmustur.
Diger ülkeden ögretmenler ile dostluklar kurulmustur.
eTwininng çalismalarindan haberdar olmus ve uygulama istegi olusmustur.
Ögrenciler ile ortak dil olusmasina böylece ögrencileri sahiplenme ,aitlik duygusunun olusmasina katki saglamistir.
Projenin Foça Reha Midilli Anadolu Lisesi’ne etkisi ;
Okulumuzda Avrupa boyutu kazandirilmistir...
Disiplinler arasi yaklasim gelistirilmistir.
Diger okullar ile isbirligi becerisi gelismistir.
Okulumuz farkli bir platformda anilir olmustur.
Okulumuz daha önce yapilmayan bir çalisma gerçeklestirmis
Pandemi dönemini avantaja çevirerek bilisim teknolojilerini egitim pratiginde etkili biçimde kullanma firsati bulmustur.
Okul web sayfasinin görünürlülügünü arttirmistir.
Sonraki yillarda okulumuzu tercih edecek ögrenciler için neden olusturmustur.
Projede olan ögrencilerimiz deslere katilimda daha devamlilik saglamis ve akademik basarilari daha iyi olmustur.
Projenin ögrencilere etkisi ;
Kendi ögrenmeleri üzerinde sorumlulugu almalari saglanmistir...
Iletisimin önemi hakkinda farkindalik gelistirmistir.
Yabanci dil becerileri gelismistir.
Farkli kültür ve ülkelere ilgi olusmustur.
Ögrenme motivasyonunda artis olusmustur.
Dijital becerileri gelismistir.
Basariyi tatmalari saglanmistir.
Okul aitlik duygusu gelismistir.
Meb müfredatinda yer alan milli ve manevi degerlerin kazandirilmasi saglanmistir.
Proje disinda ki ögrencileri de benzer çalismalara katilma konusunda motive etmistir.