IZMIR'IN REKLAM GETIRISINE 'TIMES MEYDANI' ÖNERISI

IZMIR

Türkiye'de ilk kez Izmir'de kullanilmaya baslanan 3 boyutlu dev reklam panolari IZTO üyeleri ve sektör temsilcilerine tanitilirken bu teknolojiyle kentin Times Meydani gibi olabilecegi ve böylelikle kentin reklamlardan aldigi payin artacagi belirt

Ülke genelinde 125 bin kisiye is imkani saglayan ve 17 milyar liralik ticaret hacmine sahip olan reklam sektörü bu payi artirabilmek için 3D teknolojisini kullanmaya basladi. Türkiye'de ilk kez Izmir'de 5 ve 2 metrelik iki farkli boyutta kentin 10 noktasinda hayata geçirilen yeni tanitim araçlariyla ilgili Izmir Ticaret Odasi (IZTO) 52. Reklamcilik, Kamuoyu Arastirma, Açikhava Reklamciligi ve Organizasyon meslek komitesi öncülügünde tanitim toplantisi yapildi. 

SEKTÖRE TANITILDI

Toplantiya IZTO Meclis Üyesi Filiz Avci Belet ile komite üyelerinin yani sira Türkiye Açikhava ve Endüstriyel Reklamcilar Dernegi (ARED) Baskani Sahin Acar, Savron Medya Grup Satis Koordinatörü Ferhat Dogan ile sektör temsilcileri katildi. Toplantida konusan IZTO Meclis Üyesi Filiz Avci Belet, açik hava reklamciliginin gününüz klasik reklam anlayisinin önüne geçmeye basladigini söyledi. Reklamlarin Ekonomiye Katkisi Raporu’na göre 2020 yilinda toplam reklam ve medya yatirimlarinin 17 milyar 469 milyon TL oldugunu hatirlatan Belet, “Yapilan her 1 TL’lik reklam ve medya yatirimi, milli gelire 19.4 TL olarak geri dönüs sagladi. Reklam mecralarina bakildiginda ise yatirimlarin yüzde 90’lik bölümünün TV ve dijital mecralarda yapildigini görüyoruz. Toplam yatirim içinden sadece yüzde 10 pay alabilen açik hava, basin, radyo ve sinema mecralarinin payi yeni teknoloji ile daha da artacaktir” ifadelerini kullandi.


TIMES MEYDANI GIBI

Sektör temsilcisi Akif Örük de, Izmir'e bir Times Meydani kazandirilabilecegini vurgulayarak, “Birbirimize destek olursak bu görselligi iyi degerlendirirsek kentimiz bambaska bir noktaya ulasiriz. Gerek elimizdeki bu teknolojiyle gerekse tasarim alanindaki basarilarimizla Izmir'de mutlaka bir Times Meydani yapilabilir. Belki biraz daha buna görsel olarak buna çalisabiliriz” dedi.

Türkiye Açikhava ve Endüstriyel Reklamcilar Dernegi (ARED) Baskani Sahin Acar, sektörün 9 milyar dolarlik bir ticaret hacmine sahip oldugunu ve 125 bin kisiye is imkani sagladigini kaydederken Savron Medya Grup Satis Koordinatörü Ferhat Dogan ise artik dünyanin metaverseye dönüsmeye basladigini, Izmir'in bu dönüsüme son derece açik oldugunu vurguladi. 


3 BOYUTLU VE 5 METRELIK 

Her biri 5 ve 2 metrelik olan 3 boyutlu, 4 yüzünde dev ekranlarin oldugu küp seklindeki dijital ekranlar ayni zamanda tüm yüzlerini etkilesimli sekilde kullanip 3 boyut algisi yaratabiliyor. Söz konusu dijiküpler simdilik Karsiyaka, Bornova, Çigli, Balçova, Konak gibi kentin islek noktalarinda hizmet veriyor.