Tarih: 08.10.2021 12:38

Kendi e-ticaret platformunu kurmak isteyenlere 7 öneri

Facebook Twitter Linked-in

Özellikle pandemi döneminde büyük bir ivme kazanan e-ticaret, kendi isini kurmak veya ürünlerini dijital dünyayi kullanarak satmak isteyenler için yeni firsatlar barindiriyor. Ancak e-ticaret alaninda atilan yanlis veya eksik adimlar, girisimlerin basarisizlikla sonuçlanmasina neden oluyor. 150 yili askin köklü geçmisiyle müsterilerine hizmet veren Generali sigorta, isini e-ticarete tasimak ve basarili bir e-ticaret platformunu kurmak isteyenler için öneriler sundu.


E-ticaret fikrini dogru analiz edin

E-ticarete tutkuyla baslamak, basarinin anahtari durumunda. Ancak ister fiziksel ister online bir girisime tutkuyla baslanirken bazi noktalar göz ardi edilmektedir. Bu kritik noktalarin basinda ise e-ticaret fikrinin tüm yönleriyle dogru analiz edilmemesi, fizibilite çalismasinin ve is planinin yapilmamasi gelmektedir. Unutulmamalidir ki, basarili bir e-ticaret girisimi, öncelikle is fikrini dogru analiz etmeyi gerektirir.

Beklentileri net sekilde ortaya koyun

E-ticaret alaninda faaliyete baslamak, büyümek ve bu isten para kazanmak isteyen girisimcilerin attiklari ilk adim, bir fikir bulmak ve bu kadar engin bir alan içerisinde kendilerini basariya ulastiracak bir yol çizmektir. Bunu yaparken hayata geçirilecek e-ticaret sitesinin nasil bir isleyisi olacagi, hangi alanda konumlanacagi belirlenmeli, buradan ne beklenildigi net sekilde tayin edilmelidir. Aksi taktirde, e-ticaret dünyasinda kaybolmak ve basarisiz olmak olasidir.

Özgün olun

Yeni is fikirleri, ürün ve hizmet alanlari bulmak yerine, yapilan isleri taklit etmek, e-ticaret girisimcilerin sikça yaptiklari hatalardan biridir. Özgün olmak, girisimcinin is fikrinin pazarda rakiplerinden ayrismasina ve kisa sürede is planinda hedeflenen noktalara ulasmasina yardimci olmaktadir.


E-ticaret sitesinin kullanici dostu olmasina özen gösterin

Bugün birçok kisi, hemen hemen tüm ihtiyaçlarini online satis kanallarindan karsiliyor ve alisverislerini e-ticaret sitelerinden yapiyor. Tüketici trafiginin ve rekabetin bu denli yüksek oldugu bir ortama giris yaparken kurulacak e-ticaret sitesinin kullanici dostu, kolay kullanimli, hizli, sik ve özgün tasarimli ve güvenlik olarak da tüm altyapiyi sunar sekilde insa edilmesi önem tasimaktadir. Ayrica site, zamaninda ürün iadesi ve geri ödeme konusunda müsterinin beklentilerini karsilayacak nitelikte olmalidir.

Pazarlamaya önem verin

E-ticaret girisimcilerin yaptigi belki de en kritik hata pazarlamaya önem vermemek ve pazarlamayi bir gider kalemi olarak görmektir. Üretilen veya sunulan ürün ya da hizmetlerin kalitesi ne kadar iyi olursa olsun, pazarlama faaliyetleri yetersiz oldukça, ürün ve hizmetler hedef kitleler nezdinde bilinirlik ve farkindalik yaratamamaktadir.

Pazar yeri entegrasyonunu saglayin

Internet üzerinde alicilarin ve saticilarin bir araya geldigi pazar yerleri (marketplace) arasinda iletisimi saglayan ve veri alisverisi yapan yazilimlarin önemi giderek artiyor. E-ticaret girisimcilerin, gelisen teknolojiyle birlikte bu iletisimin kisilerce yapilmasina gerek kalmadan, gelistirilen yazilimlar ile gerçeklestirilmesi, satin alma islemlerini çok daha hizli ve sorunsuz bir sekilde yapmalarina olanak saglamaktadir. Ayrica çevrimiçi iletisim ve satis sonrasi sürece dair müsteri hizmetleri ile ilgili uyumluluk düzenlemeleri ve riskler hakkinda atilacak adimlar da basariyi dogrudan etkilemektedir.

E-ticaret girisimcilerine destek veren olusumlar ile irtibata geçin

Bir e-ticaret girisimi fikri olan veya yeterli finansmani bulamayan e-ticaret girisimcilerine yönelik farkli kurum, kurulus ve dernekler maddi ve manevi destekler saglamaktadir. Türkiye’de bulunan ve girisimcileri destekleyen kurum, kurulus ve dernekleri arastirarak ve iletisime geçerek e-ticaret alaninda finansal destek almak mümkündür.




Orjinal Habere Git
— HABER SONU —