KKTC'nin Yerli Otomobili GÜNSEL

KKTC

Izmirli Mühendis ve Tasarimcilar, KKTC'nin Yerli Otomobili GÜNSEL'in Gelistirilmesinde En Kalabalik Ekiplerinden Biri Olarak Büyük Pay Sahibi.

Türk mühendis ve tasarimcilar tarafindan 1,2 milyon saat emek harcanarak gelistirilen Kuzey Kibris Türk Cumhuriyeti’nin yerli otomobili “GÜNSEL”in üretiminde yaratici bir ekip var. Subat 2020’de ilk modeli B9’un tanitimi yapilan GÜNSEL’de emegi geçen mühendis ve tasarimcilar arasinda Izmirliler en kalabalik ekiplerden biri. 

Elektrik elektronik mühendisi Doruk Seker, enerji sistemleri mühendisi Ege Agustos, makine mühendisleri Latif Oguzhan Kiliç ve Selin Eker, bilgisayar mühendisi Ozan Can Karabay, otomotiv mühendisi Sami Kirli, endüstriyel tasarimcilar Efe Çukur, Seren Dalgiç ve Irem Beceren’den olusan Izmirli mühendis ve tasarimcilarin yaslari ise 23 ile 27 arasinda degisiyor. 

Sayilari 175’i bulan mühendis, tasarimci ve üretim personelinin yer aldigi GÜNSEL ekibi, seri üretime geçilmesiyle birlikte kademeli olarak artarak bini asacak. 

Kibris'in simgesi Muflon’dan esinlenilerek tasarlanan GÜNSEL B9, saatte 100 km hiza 8 saniyede ulasiyor. Hiz limiti ise elektronik olarak saatte 170 km ile sinirlandirildi. Tek sarjla 350 kilometre yol kat edebilen araç, rejeneratif fren sistemine sahip. GÜNSEL’in ikinci modeli J9 ise SUV segmentinde yine yüzde 100 elektrikli olarak üretilecek.

Doruk Seker: “Yetenekli bir ekibe ve sicakkanli bir çalisma ortamina sahibiz.”

GÜNSEL’de fonksiyonel güvenlik mühendisi olarak çalisan 24 yasindaki Doruk Seker, elektronik arizalar nedeniyle meydana gelebilecek tehlikelerin analizi,  güvenlik derecesi siniflandirmasi ve bu risklerin nasil düsürülebilecegi üzerine çalisiyor. “Sifirdan bir otomobil tasarlayip seri üretim için çalismak, isin yapi taslarini ögrenmemi sagliyor. Bu katkiyi ancak GÜNSEL gibi bir girisim bana sunabilir” diyen Seker, çalisma ortamini “yetenekli bir ekibe ve sicakkanli bir çalisma ortamina sahibiz” sözleriyle özetliyor. Seker, kendisinden genç arkadaslarina ise kaliplari kirmalarini öneriyor: “Yalnizca yasayip büyüdügünüz, aliskin oldugunuz sehirlerde is aramayin. Kaliplarin disina çikarak, eski aliskanliklardan vazgeçerek ve güvenli bölgenizden uzaklastikça ufkunuz da genisliyor.” 

Efe Çukur: “GÜNSEL’de Türk bir tasarimci olarak Türk bir firmada kültürümüze ait ürünler ortaya koyma sansi yakaladik.”

GÜNSEL'in endüstriyel tasarim takim liderligi görevini sürdüren 27 yasindaki Efe Çukur, tasarim ihtiyaçlarini belirleme, konsept araç tasarimi yaninda GÜNSEL B9’un iç-dis renk ve desen tercihleri, kontrol paneli ve orta konsol tasarimi, dis aynalar, kapi kolu bilesenlerin tasarimlarinda da görev aldi. GÜNSEL’de “Türk bir tasarimci olarak Türk bir firmada kültürümüze ait ürünler ortaya koyma sansi” yakaladiklarini söyleyen Çukur, Kibris'ta Izmirli biri olarak ayricalikli hissettigini de sözlerine ekledi. 

Ege Agustos: “Yeni mezun birine verilen görevler ve yüksek güven seviyesi sayesinde kendimi çok hizli gelistirdim.” 

23 yasindaki enerji sistemleri mühendisi Ege Agustos, GÜNSEL’de kabin konfor mühendisi olarak çalisiyor. Ayni zamanda aracin klima sisteminin test ve gelistirilmesinde rol aliyor. Ayrica radyatör gibi aracin termal yönetim sistemi ekipmanlarinin testlerini de gerçeklestiriyor. Yeni mezun birine verilen görevler ve yüksek güven seviyesi sayesinde kendisini çok hizli bir sekilde gelistirme firsati yakaladigini söyleyen Agustos, “Çocuklugumdan beri otomobiller vazgeçilmez bir tutkum oldu. Her zaman böyle bir hayalim vardi. Otomotiv sektöründeki ilk tecrübemi GÜNSEL ile kazaniyorum ve hayalimi gerçeklestirdigim için çok mutluyum” diyor.

Latif Oguzhan Kiliç: “Çalisanlar ise mutlulukla geliyor ve severek yapilan is daha güzel ve verimli oluyor.”

25 yasindaki makine mühendisi Latif Oguzhan Kiliç ise GÜNSEL’de batarya ve elektronik sistemlere destek sagliyor. GÜNSEL’deki deneyiminin otomotiv sektörü ile ilgili bir çok konu hakkinda bilgi sahibi olmasini sagladigini söyleyen Kiliç, “Çok genç ve dinamik bir ekibe sahibiz. Dolayisiyla birçok aksiyonu çok hizli alabiliyoruz” diyor. Çalisma ortamlarinin çok eglenceli oldugunu söyleyen Kiliç, “Çalisanlar ise mutlulukla geliyor ve severek yapilan is daha güzel ve verimli oluyor” diyor. 

Irem Beceren: “Altyapisinda ne kadar emek ve zaman oldugunu bilerek B9’u kullanmak ise mükemmel bir duygu.”

GÜNSEL ekibinin en genç tasarimcilarindan biri de 23 yasindaki Irem Beceren. Izmirli tasarimci markaya ait yeni tasarimlarin olusturulma sürecinde yer aliyor. Ayrica GÜNSEL'in halkla iliskiler çalismalarinin planlanmasi, uygulanmasi ve sosyal medya yönetiminde de görev aliyor. Beceren, GÜNSEL'in, mezuniyet sonrasi is hayatinda çalisma disiplini ve is tecrübesi kazanmamda büyük rol oynadigini söylüyor. Beceren, “Bu kadar büyük ve kapsamli bir projede yer almak, tüm asamalarini görmek çok güzel bir deneyim. Altyapisinda ne kadar emek ve zaman oldugunu bilerek B9’u kullanmak ise mükemmel bir duygu” diyor. 

Ozan Can Karabay: “GÜNSEL’i duyar duymaz is basvurusu yapmistim. Geriye dönüp baktigimda ne kadar dogru bir tercih yaptigimi daha iyi anliyorum.” 

Ürün yasam döngüsü yönetimi ve konfigürasyon yönetimi sistemlerinin gelistirilmesinde çalisan 24 yasindaki bilgisayar mühendisi Ozan Can Karabay ise GÜNSEL’de konfigürasyon ve PLM yönetimi takim liderligi yapiyor. GÜNSEL’de farkli bir sirkette uzun yillar içinde ögrenebilecegim seyleri çok kisa sürede ögrendigini söyleyen Karabay, “Neredeyse tamami gençlerden olusan dinamik bir ekiple birlikte çalismak enerjimin her zaman yüksek kalmasini sagliyor” diyor. Her zaman kendi aracini gelistirmek istedigini anlatan Karabay, “Bu, basit go-kart araci yapma istegiyle basladi ve artarak devam ediyordu. Daha sonra GÜNSELi duyar duymaz is basvurusu yapmistim. Geriye dönüp baktigimda ne kadar dogru bir tercih yaptigimi daha iyi anliyorum” diyor. 

Sami Kirli: “GÜNSEL’de çalisarak kendimizi dünya ile ayni anda gelistirme sansi yakaladik.”

GÜNSEL’de elektronik test sisteminin tasarimini yapan 24 yasindaki otomotiv mühendisi Sami Kirli, tasarladigi sistemle aracin tüm elektronik ekipmanlarinin araç üzerindeymis gibi test edilebilmesine imkan sagliyor. Otomotivin çocukluk hayali oldugunu dile getiren Kirli, Yakin Dogu Üniversitesi Otomotiv Mühendisligi bölümünde aldigi egitimle hayallerinin pesinden gittigini anlatiyor. Kirli bugün, egitim gördügü üniversitenin kampüsünde kurulu GÜNSEL fabrikasinda hayallerini gerçeklestiriyor. Elektrikli otomobillerin dünyada yeni yeni yayginlasan ve gelisen bir teknoloji oldugunu hatirlatan Kirli, “GÜNSEL’de çalisarak dünyada yeni gelisen bir teknoloji üzerinde kendimizi gelistirme firsati bulduk. Baska bir deyisle kendimizi dünya ile ayni anda gelistirme sansi yakaladik” diyor.

Selin Eker: “GÜNSEL’de olmak çizdiginiz bir resmin içinde yasamak gibi.”

GÜNSEL’de kompozit üretim teknolojileri ve kompozit birlestirme teknolojileri üzerine takim lideri olarak çalisan 25 yasindaki Selin Eker, GÜNSEL’deki deneyimini “Çizdiginiz bir resmin içinde yasamak gibi” sözleriyle tanimliyor. Dünyanin kullanacagi bir Türk otomobilinin üretiminde yer almaktan gurur duydugunu söyleyen genç mühendis, genç arkadaslarina “Isterseniz basaramayacaginiz hiçbir sey yoktur. Kendinize güvenin, pes etmeyin ve ertelemeyin” mesaji veriyor. 

Seren Dalgiç: “GÜNSEL’de sektöre uygun yenilikçi ve özgün tasarimlar üretme konusundaki vizyonumu gelistirdigim.”

GÜNSEL’in 23 yasindaki Izmirli endüstriyel tasarimcisi Seren Dalgiç’in birçok iç ve dis parçanin tasariminda emegi var. GÜNSEL’in B9 ve J9 modellerinin iç ve dis çizimleriyle baslayan Dalgiç, seri üretime hazirlanan B9 araçlarinin ön far tasarimindan sorumlu. Dalgiç, B9 ve J9 modellerinde kullanilacak anahtarlik, iç aydinlatma, desen, showroom ürünleri ve farkli komponent tasarimlarinda yer aliyor. “GÜNSEL ekibinde yer almak tasarim disindaki bölümlerde de bilgi sahibi olmami sagladi” diyen Dalgiç, “Üretimin birçok asamasini gözlemleme ve otomobil alaninda farkli bölümlerde kendimi gelistirme sansi yakaladim. Bu bilgiler isiginda da sektöre uygun yenilikçi ve özgün tasarimlar üretme konusundaki vizyonumu gelistirdigimi düsünüyorum” diyor.