Köy-Koop Izmir Birligi, Birlesmis Milletler Gida ve Tarim Örgütü (FAO) ile yaptigi deneyim ve bilgi aktarimi isbirligi kapsaminda, 10 il 10 kooperatiften 100 kadini e-ticaret platformu N11 ile egitimde bulusturdu.
Köy-Koop Izmir Birligi, Birlesmis Milletler Gida ve Tarim Örgütü (FAO) ile yaptigi deneyim ve bilgi aktarimi isbirligi kapsaminda, 10 il 10 kooperatiften 100 kadini e-ticaret platformu N11 ile egitimde bulusturdu.
Izmir Büyüksehir Belediyesi Sosyal Projeler Daire Baskanligi ev sahipliginde Alsancak Tarihi Havagazi Fabrikasi FikrimIz'de yapilan “Girisimciler Için E-Ticaret Egitimi”nde konusan Izmir Köy-Koop Birlik Baskani Neptün Soyer, “Saglikli, yerinde, yerelde üretilen, Anadolu'da binlerce yillik kadin emeginin paketlere girdigi o güzel sayfalar artik çok ragbet görmeye basladi. Iyi, adil, temiz gidayi tüketici ile bulusturmak çok önemli. Müsteriyi memnun ederek gittiginizde gida asla kaybetmiyor” dedi.
Birlesmis Milletler Gida ve Tarim Örgütü (FAO) ile Köy-Koop Izmir Birligi arasinda imzalanan deneyim ve bilgi aktarimi isbirligi kapsaminda e-ticaret egitimi yapildi. 10 il, 10 kooperatiften 100 kadinin yer aldigi “Girisimciler Için E-Ticaret Egitimi” temasiyla yapilan egitimde, e-ticaret platformu N11 ekibi üreticilere e-ticaret konusunda bilgiler verdi. Izmir Büyüksehir Belediyesi Sosyal Projeler Dairesi Baskanligi ev sahipliginde, Alsancak Tarihi Havagazi Fabrikasi FikrimIz biriminde yapilan egitime Köy-Koop Birlik Baskani Neptün Soyer, Izmir Büyüksehir Belediyesi Sosyal Projeler Daire Baskani Anil Kaçar, N11 Is Ortaklari Egitim Müdürü Aykut Baskin ve N11 ekibi, Il Tarim Müdürlügü temsilcileri ve kooperatif ortagi kadinlar katildi.
NEPTÜN SOYER: “IYI, ADIL, TEMIZ GIDAYI TÜKETICI ILE BULUSTURMAK ÇOK ÖNEMLI”
Izmir Köy-Koop Birlik Baskani Neptün Soyer, “Insanlarin en çok yöneldigi pandemide, kargolarin arttigi ve cep telefonundan ürünlerin pazarlandigi bir sürece girdik. Saglikli, yerinde, yerelde üretilen, Anadolu'da binlerce yillik kadin emeginin paketlere girdigi o güzel sayfalar artik çok ragbet görmeye basladi. Kelebek etkisiyle birlikte su an Kilis'teki kadinlarin e-ticaret yapiyor olmasi ufak bir payimiz varsa bile bizi çok mutlu ediyor. E- ticaret çok canli bir konu, hiç durmuyor. Kendinizi, sayfanizi, ürünlerinizi, paketinizi sürekli yenilemeniz lazim. 10 yildir gida pazarliyoruz. Sunu iddia ettik, en bildigimiz yerden, ilaçsiz, dogru gidayi gönderiyoruz. Pandemide satislarimiz artti. Tek basiniza degilsiniz, bir aradasiniz ve daha güçlüsünüz. Siz 10 kooperatif, yaninizda FAO, yaninizda Bakanlik var. Destekler size verildikten sonra ayakta duracak bir sayfamiz, dükkanimiz olsun. Su an verilmis olan Birlesmis Milletler'in uluslararasi destegini çok iyi kullanmamiz lazim. Birlesmis Milletler'den insanlar geliyor, bu ihracat demek. Gidada e-ticaret yapmak çok keyifli bir sey. Kooperatifimizin en zor zamanlarinda bizi döndüren e-ticaret oldu. Iyi, adil, temiz gidayi tüketici ile bulusturmak çok önemli. Müsteriyi memnun ederek gittiginizde gida asla kaybetmiyor” dedi.
BASKIN: “ARTIK ÇOK SATACAGINIZ YERLER E-TICARET MECRALARI”
N11 Is Ortaklari Egitim Müdürü Aykut Baskin, “Nüfusun yüzde 90'i internete bagli. Sosyal medya neredeyse kullanmayan yok. Günümüzün 8 saati internete bagliyiz. Bu 8 saatin 3 saatini sosyal medyada geçiriyoruz. Artik çok satacaginiz yerler e-ticaret mecralari. Internet kullanan kisilerin yüzde 89'u mutlaka bir ürün ariyor, alisveris yapacagi ürünleri sorguluyor. Ziyaret eden her 4 kisiden 3 kisi internetten alisveris yapiyor. Sizlerin bu girisimcilige atilmaniz internetten satma düsüncenizin ne kadar dogru oldugunu gösteriyor bu rakamlar. Oyuncak, özellikle organik oyuncak yükselen kategoride. Gida da inanilmaz seviyede. Gida yükselen bir yildiz. Herkes elektronik ve tekstil üzerine e-ticaret yapiyordu. 15 yil önce kim alir ki denilen seyler su an aliniyor. Gida daha da artacak, gitgide yukari çikacak. Siz ürettikçe orasi genisleyecek” dedi.