Geçtigimiz Kasim ayinin ilan verilerinine göre en çok ilan verilen araç markasi ise Fiat ve Renault oldu.
Kasim ayinda aracini satmayi düsünen otomobil sahipleri, piyasadaki dalgalanmalardan dolayi aracini satip satmamak konusunda kararsiz kaldi. Kur seviyelerindeki yükselis ile sifir km. araç fiyatlarinin da artmasiyla birlikte ikinci el araçlarin fiyatinin da artacagini düsünen tüketiciler araçlarini ilandan çekti. Ilanlardaki 50.000 TL-100.000 TL araligindaki ve 100.000 TL-150.000 TL araligindaki araç ilan sayisinda ortalama %5 azalma yasanmasi otomobilini satmayi düsünen tüketicinin, degerinin artabilecegi düsüncesi ile aracinin satisini su an beklettigini gösteriyor. 350.000 TL ve üzerindeki araç ilan sayilari ise %6,3 oraninda artti. Kurdaki artisin otomobil fiyatlarina yansidigini ve sektörü etkiledigini söylemek mümkün.
Geçtigimiz Kasim ayinin ilan verilerinine göre en çok ilan verilen araç markasi ise Fiat ve Renault oldu.Bu markalari sirasiyla Volkswagen, Ford, Opel, Hyundai, Peugeot, Toyota, Citroen ve Honda izliyor.
Kasim ayi ilanlarin %69’unu otomobiller olusturuyor. Otomobilleri hafif ticari araçlar, arazi araçlari, ticari araçlar ve motosikletler izliyor. Traktör ve tarim is makinalari gibi ilanlar ise %2’lik dilimde yer aliyor.