Türkiye'de Ihracatçi Birlikleri arasinda sürdürülebilirlikte öncü olan Ege Hazir Giyim ve Konfeksiyon Ihracatçilari Birligi, 2021 yili ilk yari ihracatlarinin 750 milyon dolarlik kismini gerçeklestiren 28 firmanin sürdürülebilirlik farkindaligini ölçt
Ege Hazir giyim ve Konfeksiyon Ihracatçilari Birligi Baskani Burak Sertbas’a göre küresel emisyonu asagi çekmek, gün geçtikçe artan çevresel ve sosyal sorunlarla etkili bir biçimde yüzlesmek istiyorsak, daha gerçekçi tutumlar sergilememiz gerekiyor.
“Her seyden önce
attigimiz her adimda “neden” sorusunu sorup, “sürdürülebilir sorumluluk” çerçevesinde
cevap aramaliyiz. Sürdürülebilirligin artik is dünyasinin yeni normu haline geldigi
tartismasiz bir gerçek. Paris Anlasmasi ve Birlesmis
Milletler Iklim Degisikligi Çerçeve Sözlesmesi'nin bir bütünü olan AB Yesil
Mutabakati; küresel iklim rejimini netlestiren bir dizi regülasyon ve politika
paketi ile bütün tedarik zincirini sekillendiriyor. Bunlar arasinda sürdürülebilir hammadde kullanmak, enerji verimliligi, su
ve atik yönetimi, ambalaji azaltmak, yeniden kullanim, tedarik zincirinde adil
isçilik uygulamalarini sertifikalandirmak, kadin yönetici sayisi, sosyal sorumluluk
projeleri, kurum içi egitimler, sivil toplum ile iliskiler gibi daha birçok “döngüsel
çözüm” yer aliyor.”
Firmalarin sürdürülebilirlik karnesi yenilikçilik ve inovasyonun yasandigini ortaya koyuyor
EHKIB’nin üç yildir sürdürülebilirlik temelli projeler ve atilimlar gerçeklestirdigini hatirlatan Sertbas, “Her adim kayda deger oldugu gibi ölçümleme ve seffaflik; sektör çapinda sürdürülebilir çözüm bulma rekabetini elbette ki artiriyor. Dünyada kurumsal sosyal sorumluluk raporu hazirlayan sirketlerin sayisi fazlalasiyor. Sürdürülebilirlik Farkindalik Anketi çalismamizi, sektörün gelisimi konusunda yapilacak çalismalara bir temel, önemli bir referans noktasi olarak görebiliriz. Anketimiz 2021 yili ilk 6 aylik ihracatimizin yüzde 51’ini gerçeklestiren firmalar tarafindan yanitlandi. Firmalarimizin yüzde 67’sinin yani her üç firmadan ikisinin kendi bünyesinde sürdürülebilirlik departmani var. Firmalarimizin sürdürülebilirlik karnesi; sektörümüzün gelismesi için ihtiyacimiz olan yenilikçilik ve inovasyonun yasandigini ortaya koyuyor.” dedi.
Hazir giyim ve konfeksiyon sektörü uluslararasi
standartlarda üretiyor
-Almanya, Ispanya ve Hollanda pazarlarina ihracat yapan
firmalarin farkindalik düzeyi daha yüksektir.
Firma kurulus yili 1985-1990 arasinda, toplam çalisan sayisi ise 1000 ve üzeri olan firmalarda farkindalik düzeyi daha yüksektir.