Tarih: 28.12.2020 06:06

New York Fancy Food Fuari'na Türkiye damgasini vuracak

Facebook Twitter Linked-in

Türk gida ürünleri, dünyanin en büyük gida ithalatçisi Amerika Birlesik Devletleri’nde en büyük gida fuari Summer Fancy Food Show Fuari’nda görücüye çikarken, Türkiye’de fuarda partner ülke olarak yer alacak.  Amerika Birlesik Devletleri’nin New York kentinde bu yil 25-27 Haziran 2017 tarihleri arasinda 63. kez düzenlenecek olan Summer Fancy Food Show Fuari’nda Türkiye Milli Katilim Organizasyonu’nu 1998 yilindan bu yana oldugu gibi Ege Ihracatçi Birlikleri üstleniyor.

Türkiye, Summer Fancy Food Show Fuari’nda Partner Ülke olarak katiliyor.

Normal sartlar altinda Summer 2017 Fancy Food Fuari’nda tanitim yapma imkâni olmadigini belirten Ege Ihracatçi Birlikleri Koordinatör Baskani Sabri Ünlütürk, Partner ülke tanitiminda birçok alanda poster ve her türlü mecrada tanitimi yapilabildigini, Fuarda yaklasik 50.000 ziyaretçinin her ortamda Türkiye logosu ile karsilasacagini kaydetti.

ABD’nin gida ithalatindan 2 milyar dolar pay almak istiyoruz

Dünya’nin en büyük gida ithalatçisi Amerika Birlesik Devletleri’ne, Türkiye’nin önemli bir gida tedarikçisi oldugu mesajini vermek istediklerini dile getiren Ünlütürk, “Amerika Birlesik Devletleri, yillik yaklasik 130 milyar dolar gida ürünleri ithalati yapiyor. Bu ithalattan en azindan 2 milyar dolarlik pay almak istiyoruz. Summer Fancy Food Fuari bu hedefi gerçeklestirmemiz açisindan çok degerli bir fuar. Türkiye’nin Amerika Birlesik Devletleri’ne 2016 yilinda yaptigi toplam gida ürünleri ihracatinin 755 milyon dolar oldugunu göz önüne alirsak Türk gida ihracatçilari için çok önemli bir pazar oldugunu unutmamak gerek. Tüm dünya tarafindan önemsenen bu ünlü fuarin ihracatçilarimiza yeni kapilar açacagina olan inancimizla 2017 yilinda Summer Fancy Food Fuarina partner ülke olduk ve önemli tanitim aktiviteleri gerçeklestirecegiz. Toplam 530 m2lik alanda yerimizi alarak 40 firmamiz ile yer alacagimiz bu fuarin Türk gida ürünlerinin tüm dünyada bilinirligini artiracagini ve dolayisiyla ihracatimiza katki saglayacagini düsünüyorum” diye konustu. Türkiye milli katilimi dahilinde, fuara agirlikli olarak kuru meyve, zeytinyagi, meyve ve sebzeden mamuller, hububat ve bakliyat ürünleri, baharat, unlu mamuller ve sekerleme sektörlerinden katilim saglanmakta oldugunu ifade eden Ege Ihracatçi Birlikleri Koordinatör Baskan Yardimcisi Nurettin Tarakçioglu, Türk gida firmalardan söz konusu fuara her geçen yil artan bir katilim talebi olduguna dikkati çekti. Partner Ülke olarak Türkiye’nin Level 3 katinda fuar ana kapisinin tam karsisinda ayricalikli bir yeri olacagi bilgisini veren Tarakçioglu, Partner Ülke olmanin diger ayricaliklarini ise söyle siraladi; “Fuar alani girisinde kayit alaninda ziyaretçileri standimiza çekmek için 4 adet poster panosu ilani verilecek. Fuar alaninda gezen katilimcilari standlarimiza çekmek için fuar alani içinde 10 adet poster panosu ilani olacak. Fuar ziyaretçilerine ve katilimcilari giris kartlari için yaka karti askisinda Turkey logosu yer alacak. Fuar organizatörünce dagitilacak çantalarin bir yüzünde Turkey logomuza yer verilecek.

Dijital birçok platformda Turkey logosu yer alacak

Ziyaretçilerin kayitlarini online olarak yaptiklarinda aldiklari konfirmasyon e-postalari, Fuar mobil uygulamasinda navigasyon ekrani, On-line yerlesim plani vb. alanlarda Turkey logosunun gözükecegi bilgisini paylasan Tarakçioglu, “Fuar öncesinde ve fuar süresince ilgili alicilara dagitimi yapilan fuar resmi katalogunun kapak sayfasinda logomuz ve tam sayfa ilanimiz yer alacak.Gurme gida ürünleri konusundaki ABD’nin önemli ihtisas dergilerinden Specialty Food dergisinin fuar sayisinda tam sayfa ilanimiz yer alacak. Fuar süresince günlük olarak yayinlanan Fancy Food Show Daily’nin arka kapaginda reklamimiz yayinlanacak. Specialty Food e-gazetesinin 2 sayisinda partner ülke oldugumuz ile ilgili haber yayinlandi. Fuarin internet sitesinde yer alan logo ve reklamlara tiklandiginda katilimci firmalarimizin profillerine ulasilabiliyor” dedi.

Kültürel Tanitim Alani

Fuar alaninda giris kapisi önünde sabah ve ögleden sonra 1’er saat olmak üzere günde 2 saat ülkemize ait tanitim ürünleri dagitimi yapilacagini da anlatan Tarakçioglu, giris kapisindaki enformasyon standinda ülkemiz gida ürün üretici-ihracatçilarina yönelik tanitimin yani sira Türkiye standini ziyaret eden yabanci isadamlarina ilgilendikleri konularda ticari enformasyon hizmeti verilecegini sözlerine ekledi. Fancy Food Fuarina 55 ülkeden bin 70’i yabanci, 2 bin 670 firma katiliyor. Fuari 50 bin kisinin ziyaret etmesi bekleniyor.  


Orjinal Habere Git
— HABER SONU —