Tarih: 14.08.2021 12:29

'ÖGRENCI VE ONUNLA TEMASLI OLACAK GRUPLARDA, ASILAMA YÜZDE YÜZ OLMALI'

Facebook Twitter Linked-in

Izmir Katip Çelebi Üniversitesi (IKÇÜ) Tip Fakültesi Enfeksiyon Hastaliklari Anabilim Dali Ögretim Üyesi ve Saglik Bakanligi Koronavirüs Bilim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Alper Sener, 6 Eylül'de açilmasi planlanan okullarda koronavirüse karsi alinmasi gereken tedbirlerle ilgili bilgi verdi. 18 yas üstü ile 18 yas alti gruplarin asilanmasi konusuna deginen Prof. Dr. Alper Sener, egitimcilerin ve saglik çalisanlarinin yüzde 100 asilanmasinin yani sira ögrencilerin temasta bulunabilecegi grup içerisinde yer alan okul servisleri, yemekhane, kafeterya, kirtasiye çalisanlarinin da çift doz asi olmasi gerektigini belirtti.

Okullarin açilmasiyla birlikte en büyük soru isaretlerinden birisinin hangi okullarin güvenli, hangi yas grubunun ciddi anlamda risk içerdigi oldugunu ifade eden Prof. Dr. Alper Sener, "18 yas altindaki grupta dünya genelinde ölüm riski çok yüksek degil. Hastaneye yatis ve yogun bakima yatis ihtimali de yüksek degil.

Salginin kontrolü, sürü bagisikligi anlaminda baktigimizda ise nüfusu genç olan ülkeler; örnek Türkiye bunlardan bir tanesidir. Sürü bagisikligini saglayabilmek için bu alt grubu asilama zorunlulugu var mi, yok mu bunu tartismak lazim. Türkiye, okullarin açilmasi gündeme geldiginden bu yana 15-17 yas grubunu da asilamaya açmayi tartisti. Artik 15 yasini doldurmus, 16’dan gün alan gençlerimiz de asilanma perspektifiyle hizli bir sekilde asilanmaya basladi. 18 yasin üstündeki grup ise hiç tartisilacak bir sey yok. Bu grubu üniversite ögrencileri olusturuyor.

Türkiye’nin belirledigi rakamlara göre üniversitelerin açilmasiyla birlikte yaklasik 3 ile 5 milyon insan hareketi baslayacak. Bunlar kampüslerde, kafeteryalarda, yurtlarda bulunacaklar. Özellikle bu grup hastaligin yayilmasi, yayginlasmasi ve varyantlarin ortaya çikmasi açisindan ciddi bir risk içeriyor. Dolayisiyla bu grupta asilanma oranimizi yüksek seviyelere çikarmamiz lazim" dedi.(mynet)





Orjinal Habere Git
— HABER SONU —