OTOMOBILDE TÜKETICI TERCIHI IKINCI ELDE YOGUNLASTI!

OTOMOBILDE TÜKETICI TERCIHI IKINCI ELDE YOGUNLASTI!

Türkiye'nin önde gelen 2.el araç ilan platformu arabam.com, Türkiye'de yasayan araç sahiplerinin sifir km. ve ikinci el araç tercihleri ile ilgili satin alma davranislarini arastirdi. Yapilan arastirmaya göre tüketicilerin ikinci el araç tercih et

Türkiye’nin önde gelen 2.el araç ilan platformu arabam.com, Türkiye’de yasayan araç sahiplerinin sifir km. ve ikinci el araç tercihleri ile ilgili satin alma davranislarini arastirdi. arabam.com’un kasim ayinda 810 kisinin katilimiyla gerçeklestirdigi arastirmasina göre tüketicilerin ikinci el araç tercih etme sebebi daha ekonomik olmasi ancak ikinci eldeki fiyat artisini gören bazi tüketiciler de yönünü sifir araçlara çeviriyor. Arastirma katilimcilarinin %71,7’si su an araç alsa ikinci el araç tercih edecegini, %28,3’ü ise sifir km. araç tercih edecegini söylüyor. Ikinci el tercih edecegini söyleyenlerin %58,9’u daha ekonomik oldugu için, %19,7’si deger kaybinin sifir araçlara nazaran daha az oldugu için, %10,1’i ayagini yerden kessin mantigi ile düsündügü için, %5,8’i takas imkani oldugu için ve %5,5’i ödeme alternatifleri daha genis oldugu için ikinci el araçlari tercih edecegini belirtiyor. Sifir km. tercih edecegini söyleyenlerin %41’i ikinci el araç fiyatlari neredeyse sifir araçlar kadar pahali oldugu için, %24,7’si bakim masraflari ile ilgilenmek istemedigi için, %21,1’i aracin ilk sahibi olmak istedigi için, %8,4’ü satin alim islemleri daha güvenli oldugu için ve 4,8’i konforlu ve son teknoloji oldugu için sifir km. araç tercih edecegini söylüyor. Sifir araç almayi düsünenlerin aslinda ilk tercihinin özellikle sifir km. otomobiller olmadigi ve ikinci ele yüksek fiyat vermektense bütçesini biraz daha artirip sifir araç almayi planladiklari görünüyor.

Sifir km. Araç Tercih Edenler Indirim Kampanyasi Istiyor

Yapilan  arastirmada sifir km. araç tercih edecegini söyleyenlere “hangi kampanyalarin olmasini istersiniz?” sorusu yöneltildiginde katilimcilarin %63,7’si indirim kampanyalari istedigini söyledi. Tüketicilerin %15,8’i kredi destegi kampanyalari, %9,6’si faiz indirimi, %5,5’i takas destegi kampanyalari, %2,7’si 1 yillik ücretsiz bakim kampanyalari, %2,1’i ek garanti kampanyalari, %0,7’si boya koruma kampanyalari istedigini söyledi.