TELEVIZYON IZLEME SÜRESI HER GEÇEN YIL AZALIYOR

TELEVIZYON IZLEME SÜRESI HER GEÇEN YIL AZALIYOR

TELEVIZYON IZLEME SÜRESI HER GEÇEN YIL AZALIYOR

Kitle iletisim araçlari içerisinde 1930’lu yillardan itibaren popülerligini koruyan ancak son yillarda tahti sosyal medya tarafindan sallanan televizyonlarin, izlenme süreleri her geçen yil azaliyor. Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) tarafindan yapilan “Televizyon Izleme Egilimleri” arastirmasinda, 2006 yilindan 2018 yilina kadar uzanan zaman diliminde, günlük ortalama televizyon izleme oranlarinin her geçen yil düstügü gözlendi.

2006 yilinda ortalama günlük televizyon izleme süresi 308 dakika olan Türkiye’de, 2009 yilinda 263 dakika, 2012 yilinda 234 dakika, geçen yil ise 214 dakika günlük ortalama televizyon izlendi. En çok izlenen program türünün haberler ve yerli diziler oldugu gözlenirken, kadinlarin haber ve dizi, erkeklerin ise spor ve açik oturum programlarini daha fazla izledigi belirlendi. Akilli telefonlarin yasantimizin bir parçasi olmasiyla beraber, televizyonlar da bu cihazlarin içine tasindi. Özellikle 15-24 yas arasi gençlerin büyük bir çogunlugu televizyonu akilli cihazlarindan izliyor. Ayrica yas ortalamasiyla televizyon izleme süresinin dogru orantili oldugu belirlenirken, egitim düzeyi arttikça da televizyon izlenen gün sayisinin azaldigi görüldü.

TELEVIZYON MU SOSYAL MEDYA MI?

Yapilan medya incelemesine göre ise sosyal medya ve televizyon mecralarinin medya karnesi de belli oldu. 2015 yilindan itibaren yazili basin mecralarinin taranarak incelemeye dâhil edildigi arastirmada, gazete ve dergilerde en çok sosyal medya anahtar kelimesi kullanildi. 2015 yilindan günümüze kadar 554 bin 43 adet sosyal medya geçen haber tespit edilirken, televizyon geçen haber sayisi ise 365 bin 505 olarak kayitlara geçti.