IzTarim'in "Izmirli” markasi Terra Madre Anadolu Fuari'nda dünyaya tanitildi. Küçük üreticiyi ihracatçi haline getirmek için süt, et ve bitkisel seklindeki üç kategoride satisa sunulmak üzere hazirlanan ürünler deneyenlerden tam not aldi.
IzTarim'in Izmirli markasi Terra Madre Anadolu Fuari’nda dünyaya tanitildi. Küçük üreticiyi ihracatçi haline getirmek için süt, et ve bitkisel seklindeki üç kategoride satisa sunulmak üzere hazirlanan ürünler deneyenlerden tam not aldi. Toplantida Izmirli üreticilerden bugüne kadar 18,5 milyon liralik süt aldiklarini belirten Izmir Büyüksehir Belediye Baskani Soyer, “Küçük üreticiyi ihracatçi haline getirme hedefimizin ilk adimini atiyoruz dedi.
Izmir Büyüksehir Belediyesi’nin sirketlerinden Iztarim A.S.’nin Izmirli markasi 91. Izmir Enternasyonal Fuari ile es zamanli düzenlenen Terra Madre Anadolu Fuari’nda dünyaya tanitildi. Mutfak Show sahnesinde Izmir Büyüksehir Belediye Baskani Tunç Soyer ve esi Neptün Soyer’in ev sahipliginde düzenlenen tanitim toplantisina Izmir Valisi Yavuz Selim Kosger, davetliler ve Türkiye’nin dört bir yanindan gelen sefler katildi.
Küçük üreticiyi ihracatçi haline getirme hedefimizin ilk adimi
Toplantida Baskan Tunç Soyer, “Bizim heyecanimiz çok büyük çünkü 'Izmirli' markasini dünyayla bulusturuyoruz. Izmir’de bir çoban haritasi çikardik. Izmir’de 4 bin 658 çobanin kapisini tek tek çalarak ne kadar süt sagiyor, ne kadar gelir elde ediyor, ailesinde kaç kisi yasiyor ögrendik ve sütlerini satin almaya basladik. Yaklasik 18,5 milyon liralik süt satin aldik. Bununla ilgili bir çalisma yaptik.
Simdi bugün manda sütünden manda kaymagi, keçi sütünden keçi dondurmasi, koyun ve keçi sütünden çok degisik peynirler ürettik ve her birini ihracata yöneltecek bir çalisma baslattik. O çobanlarin ürettigi sütten elde ettigimiz mamullerle onlarin ihracatçi olmalarinin ilk adimini da atmis oluyoruz. Çünkü Izmir Tarimi Gelistirme Merkezi’nde yürüttügümüz çalismalarla ambalajindan tasarima birçok seyi yaptik. Çok heyecanliyiz çünkü küçük üreticiyi ihracatçi haline getirme hedefimizin ilk adimini Terra Madre vesilesiyle atmis oluyoruz. Izmir’e hayirli olsun” diye konustu.
Izmir’in çobanlari artik daha zengin
IzTarim Genel Müdürü Murat Onkardesler, “Izmirli” markasinin yayladan ihracata giden basari öyküsünü anlatan bir sunum yapti. Onkardesler, “'Izmirli' markamiz sadece bir gida markasi degildir. Arkasinda derin sorumluluklar ve hedefler vardir. ‘Izmirli’, yoksullukla mücadele, kuraklikla mücadele ve gida güvenligi olmak üzere üç temel sorunu ortadan kaldirmak için ortaya çikmis bir markadir. Et ve sütlerini aldigimiz üreticiler kooperatif çatisi altinda bir araya gelerek kolektif bir bilinçle ürettikleri ürünleri bize satarlar. Bu yil alim politikamizla koyun ve keçi sütü fiyatini regüle ederek neredeyse iki katina çikardik. Bu sayede üreticilerimiz sürülerini koruyorlar ve önümüzdeki senenin süt sezonuna hazirlaniyorlar. Izmir’in çobanlari artik daha zengin, daha refah içerisinde” ifadelerini kullandi.
Toplantinin ardindan konuklar, tanitim alaninda Türkiye Asçilar Federasyonu Baskan Vekili Doç. Dr. Turgay Bucak ve ekibinin karakilçik makarnasi ve Izmirli peynirleriyle hazirladigi makarnalarin tadimini yapti.
Izmirli üç kategorideki ürünlerle satista
Izmir Büyüksehir Belediyesi, Mera Izmir Projesi kapsaminda, 4 bin 658 çobanin kapisini tek tek çalarak Türkiye’nin ilk çoban haritasini çikardi ve bu haritaya göre koyun ve keçi sütünü üreticilerden piyasanin iki katina satin alarak üretim için kollari sivadi. Topladigi sütleri isleyerek “Izmirli” markasiyla katma degeri yüksek ürüne dönüstüren Büyüksehir Belediyesi, süt ürünlerinin yani sira üreticiden aldigi et ve bitkisel ürünleri de “Izmirli” markasinda isleyerek üretime basladi.
Süt ürünleri kategorisinde peynir, yogurt, tereyagi, dondurma, pastörize süt, uht süt ürünleri, et ürünleri kategorisinde sucuk, pastirma, kavurma, hamburger köftesi, izgara köftesi, bitkisel ürünler kategorisinde ise karakilçik unu ve karakilçik makarnasi satisa sunulmak üzere hazirlandi. “Izmirli” markasi; küçük üreticilere ve kooperatiflere destek olarak yoksullukla ve iklim dostu üretim yöntemlerini kullanarak kuraklikla mücadele etmeyi, saglikli ürünleri tüketiciyle bulusturarak da gida güvenligini saglamayi hedefliyor.