Tarih: 23.03.2021 19:05

Türk Mutfagi, Las Vegas Üniversitesi müfredatina giriyor

Facebook Twitter Linked-in

Ege Ihracatçi Birlikleri, çatisi altindaki 6 gida ihracatçi birliginin katilimiyla, Ticaret Bakanligi’nca desteklenen “TURQUALITY Projesi”ni 2 yildir basariyla sürdürüyor. 

Ege Ihracatçi Birlikleri, Las Vegas Üniversitesi’yle yaptigi anlasmayla Türk mutfaginin William F. Harrah Turizm Otelcilik Okulu müfredatina girmesini de sagladi. 

Ege Ihracatçi Birlikleri, Las Vegas Üniversitesi William F. Harrah Turizm Otelcilik Okulu Türk mutfaginin müfredata girmesinde Izmir Ekonomi Üniversitesi ile is birligi yapacak. 

Ege Ihracatçi Birlikleri Koordinatör Baskani Jak Eskinazi, Izmir Ekonomi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Murat Askar, Ege Ihracatçi Birlikleri Koordinatör Baskan Yardimcisi Birol Celep, IEÜ Uygulamali Yönetim Bilimleri Yüksekokulu Müdürü Dr. Betül Öztürk ve Gida Birlikleri Baskanlari, hibrit basin toplantisiyla projenin detaylarini paylasti.

Ege Ihracatçi Birlikleri Koordinatör Baskani Jak Eskinazi, “Stratejimizin ana unsurlari olarak; yerli profesyonellerin ve tüketicilerin gönüllerini kazanip Türk gida ürünlerinin marka elçisi konumuna getirmek, etkili ve yönetilebilir bir pazar üssü olan Las Vegas'tan baslayip, sonrasinda güneybati ve Kaliforniya bölgesine, en sonunda tüm ülke geneline yayilmak olarak belirledik. Dört yilin sonunda ulasmak istedigimiz hedefleri ise; ABD HoReCa (otel, restoran, kafe) sektöründe talep yaratmak, üretici, dagitici, toptanci, perakendeci ve zincir marketler ile is gelistirmek ve sürdürülebilir iliskiler kurmak, restoran birlikleri, gida yatirimcilari, gida girisimleri, turizm-otelcilik fakülteleri, asçilik okullari araciligiyla farkindalik ve marka bilinirligi yaratmak olarak tespit ettik.” dedi.

Dünyanin en basarili ikinci, ABD’nin ise birinci Turizm Otelcilik okulu ile is birligi 

Projenin ilk yilinda 9 faaliyet planladiklarini anlatan Jak Eskinazi, ilk olarak Las Vegas bölgesinde bulunan ünlü otellerin executive sefleri ile tanitim filmleri hazirladiklarindan bahsetti.

“Bu tanitim filmlerinde 6 farkli sef 6 farkli ürün grubumuzu kendi menülerinde kullandilar. Ardindan, Las Vegas Üniversitesi Turizm Otelcilik Okulu mutfaginda belirli araliklarla belki de türünün ilk örnegi olan tadim ve tanitim etkinlikleri gerçeklestirdik. Ünlü sefler, satin alma direktörleri, distribütör ve akademisyenlerden olusan 15 kisilik guruplara, simdiden marka yüzümüz olan yabanci sefler tarafindan Türk ürünleri ile hazirlanan menüler tattirilirken, online olarak etkinlige baglanan Yönetim Kurulu üyelerimiz tarafindan online ortamda sektör sunumlari gerçeklestirildi. Son olarak dünyanin en basarili ikinci, ABD’nin ise birinci Turizm Otelcilik okulu seçilen Las Vegas Üniversitesi ile 5 yil sürecek olan bir is birligi baslattik.” 

Eskinazi, is birligi sayesinde ihraç ürünleri ve Türk Mutfaginin üniversite müfredatinda yer alacagini, EIB olarak Izmir Ekonomi Üniversitesi ile is birligi yaparak ederek ders içeriklerini birlikte olusturacaklarini da sözlerine ekledi.

“Hedeflerimizden birisi, Türk Mutfak kültürünü ve bilesenlerini ABD’nin simdiki ve gelecekteki sef, satin alimci ve distribütörlerine tanitmak ve ürünlerimizin ABD pazarindaki paylarini artirmak. ABD’de kuru meyve, su ürünleri, meyve sebze mamulleri, zeytin ve zeytinyagi, hububat, bakliyat yagli tohumlar ve odundisi orman ürünlerimizin bilinirligini, ABD’li damak zevkine uygun sekilde yemeklerde kullanim sekillerini anlatmak. Bundan sonraki dönemde belirlenen hedefler dogrultusunda popülerligi günden güne artan e-sport takimlari ile is birligi gibi daha genis kitlelere yönelik çalismalarin yaninda, özel jette influencerlarla gerçeklestirilecek spesifik kitle odakli özgün çalismalarimizi sürdürecegiz.”

Izmir Ekonomi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Murat Askar ise Türkiye'nin uzun vadede kalkinmasi için endüstri ve üniversite is birliginin önemine dikkat çekerek, “Sürdürülebilirlik ve toplumsal fayda ekseninde katma degeri yüksek ürünler üretilecek biçimde egitimler vermek için sektörün önde gelenleriyle is birligi içinde olmak her zaman için önemli. 20’inci yilimizi kutluyoruz. Böyle uluslararasi bir projede paydas olmaktan çok mutluyuz.” 

Önümüzdeki yil birinci dönem basinda ders içerikleri teslim edilecek

Ege Ihracatçi Birlikleri Koordinatör Baskan Yardimcisi Birol Celep, “Yürütmekte oldugumuz tanitim projesi kapsaminda, Ege Bölgesi olarak üretiminde ve ihracatinda tüm dünyada lider ülkeler arasinda oldugumuz çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir, zeytin, zeytinyagi, meyve sebze mamulleri, su ürünleri, tibbi aromatik bitkiler ve yagli tohumlar, levrek ve çipura basta olmak üzere gida ürünlerimize agirlik verdik. Her geçen gün önemi artan saglikli beslenmeye iliskin tüketim sekillerinden birisi olan Akdeniz usulü beslenmenin en önemli aktörlerinden biriyiz. Sahip oldugumuz tüm bu bilgi, birikim ve yetkinliklerimizi Las Vegas Üniversitesi ile paylasmak arzusundayiz.” diye konustu.  

 Isbirligi sayesinde dünyanin en zengin mutfak kültürlerinden biri olmanin yaninda Akdeniz Diyetinin vazgeçilmez bir parçasi olan Anadolu’nun zenginliklerine iliskin degerli bir kaynak sunulacagini da söyleyen Celep sözlerini söyle noktaladi:

“Ayni sekilde gelecegin restoran yöneticilerinin, satin almaya karar verecek olan seflerin ve satin alma direktörlerinin gündemlerine üniversite yillarinda girmis olacagiz. Bu kapsamda, geçtigimiz hafta Izmir Ekonomi Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatlari Bölümü akademisyenlerimiz ile Las Vegas üniversitesi turizm otelcilik okulu akademisyenleri bir araya gelerek is birligimizi somutlastiracak yol haritasini olusturdular. Bu dogrultuda önümüzdeki yil 1. Dönem basinda titizlikle hazirlayacagimiz ders içeriklerini teslim edecegiz. Las Vegas Üniversitesi de takip eden yillarda 2 döneme yayacak sekilde uygun ders müfredatlarinda sunmus oldugumuz içerikleri ekleyecektir.”

ABD’ye hububat bakliyat yagli tohumlar ihracatinda hedef 1 milyar dolar

Ege Hububat Bakliyat Yagli Tohumlar ve Mamulleri Ihracatçilari Birligi Baskani Mustafa Terci, “Tarimin anavatani olduguna inanilan Anadolu'nun anlatacak çok eski hikâyeleri var. Bugday 12.000 yil önce ilk bizim topraklarimizda üretildi. Bilinen ilk un degirmenleri yine Anadolu’da.. Biz sektörümüzün bu essiz hikayesini, sürdürülebilir ve seffaf üretim anlayisimizi, üretim gücümüzü ve teknolojimizi ABD’de gerçeklestirdigimiz bu proje sayesinde daha etkin tanitmayi hedefliyoruz. Türkiye olarak en çok ihracatini gerçeklestirdigimiz ürünler olan makarna, bulgur, un, hashas susam gibi yagli tohumlar, bitkisel yaglar, sekerli mamuller gibi sektörlerimiz hakkinda detayli bilgiler veriyoruz ve görüsmelerde bulunuyoruz. Sektör olarak, Türkiye’den dünyaya toplam 7.3 milyar usd ihracat gerçeklesiyor. ABD’ye baktigimizda ise 373 milyon USD ihracat gerçeklestiriyoruz ve amacimiz bu tarz projeler ile bu rakami 1 milyar USD seviyelerine çikarabilmek ve marka degeri olan daha katma degerli ürünlerin ihracatini saglamak.” dedi. 

ABD, Almanya’dan sonra en büyük pazarimiz

“Kuru domates, tursu, meyve suyu, közlenmis sebzeler gibi Amerika için potansiyel arz eden ürünlerimiz var” diyen Ege Yas Meyve Sebze Ihracatçilari Birligi Baskani Hayrettin Uçak ise sunlari söyledi:

“Ege Ihracatçi Birlikleri olarak Meyve Sebze Mamulleri sektöründe Almanya’dan sonraki en büyük pazarimiz olan Amerika Birlesik Devletleri’ne 2020 yilinda 110 milyon dolarlik ihracat gerçeklestirdik. Bu rakam 2021 yili ihracatimizin %10’una denk gelmektedir. Yeni yaptigimiz isbirliginden de umutluyuz, gelecegin seflerine kariyerlerinin en basinda Türk ürünlerini tanitmis oluyoruz, çok önemli bir proje gerçekten. Umuyorum ve inaniyorum ileriki dönemlerde ihracatimiza da olumlu katkisi olacaktir.”

Markalasarak katma degerli ihracatta önemli bir potansiyel

Ege Mobilya Kagit ve Orman Ürünleri Ihracatçilari Birligi Baskani Cahit Dogan Yagci ise “Basta defne, kekik, biberiye vb. ürünlerin ihracatinin yapildigi Ülkemizde 3.500’ün üzerinde endemik bitki türü oldugunu ve Türkiye’nin söz konusu ürünlerde ciddi bir potansiyeli oldugunu ilgili kurum ve kuruluslarla paylastik. Bu ürünler direkt tüketimin yaninda kozmetik, boya, gida, tekstil, deri, enerji, ilaç (tip), alternatif tip vb. birçok sektörde önemli hammadde temin kaynagi haline de gelmistir. Gida amaçli tüketimi noktasinda da markalasarak katma degerli ihracatini yapabilmek bizim için önemlidir. Turquality projemiz sayesinde sektörümüzü ABD’de çok daha etkin tanitarak marka degerimizi ve bu sayede katma degerimizi artirmayi ve pazarimizi büyütmeyi hedefliyoruz.” diye konustu.  




       





Orjinal Habere Git
— HABER SONU —