Denizlili Bababalim ailesi tarafindan yarim asri askin bir süre önce kurulanPamukkale Turizm yeni bir karara imza atiyor. Sirket corona virüssonrasi is seklini degistirme karari aldi. Pamukkale Turizm Genel Müdürü Mustafa Özdalgiç online satislara daha fazla yöneleceklerini belirterek milliyet.com.tr'ye yaptigi açiklamada, "Hiçbir sey eskisi gibi olmayacak. Is yapis sekillerimizi degistiriyoruz. Otogarlar ve sehir içerisindeki belirli satis noktalarini birakarak yolumuza devam edecegiz. Tüm Türkiye'de 250 adet subemiz var. Peyderpey 200 subeyi kapatacagiz. Baska çaresi yok bu isin. Artik agirlikli olarak online bilet satisimiz olacak. Yolcularimiz sagligi açisindan da bu durum çok daha iyi olacak." dedi. Özdalgiç ile corona virüsün sektöre etkilerinden otobüs yolculugunda verilen ikramlara kadar birçok konuyu konustuk. Dalgiç ikramlarin ayni sekilde devam edecegini söylerken corona virüsün sirkete maliyetinin 24 milyon TL oldugunu belirtiyor.
Türkiye'nin en büyük seyahat firmalari arasinda yer alan Pamukkale Turizm'in Genel Müdürü Mustafa Özdalgiç ile sektörün corona virüs sonrasi nasil ilerleyecegini ve Pamukkale Turizm'de yolcularin ne gibi degisikliklerle karsilasacagini konustuk.
Artik hiçbir sey eskisi gibi olmayacak. Bu durum her sektör için geçerli... Bu virüsle yasamak durumundayiz. Kesinlikle araçlarimiz her sefer sonunda dezenfekte edilecek. Parayla temasi olan personelimizin yarim saatte bir elleri dezenfekte edilecek. Tüm personelimiz mesaiye baslamadan önce temassiz ates ölçer cihazlariyla atesleri ölçülecek. Öte yandan yolcularimizin da araca binmeden önce mutlaka atesleri ölçülecek. 38 derece ve üstü olanlar kesinlikle seyahat ettirilmeyecek. Yolcunun HES kodu almasi zorunlu olacak. HES kodunu paylasmayanlar seyahat edemeyecek. Maskesi olmayan yolcu kesinlikle seyahat ettirilmeyecek. Bunun haricinde otobüs içerisinde mutlaka dezenfektasyon malzemeleri bulundurulacak. Bekleme salonlarimizi sosyal mesafe kuralina göre yeniden düzenlenecek.
Araç içerisinde önemli olan konulardan bir digeri ise bizim havadanliklarimiz... Bu konuda uçaklara göre daha avantajliyiz.
Iki buçuk aydir kontak kapaliydi. Hiçbir sekilde firmamiz faaliyet göstermedi. Tabiri caizse su an degirmende su yok. Degirmene su gelmesi lazim. Türkiye'de yolcu tasimaciliginin büyük bir kismi hala kara yolu ile yapiliyor. Bu kisimda da otobüs sirketlerinin çogu özel sektör. Dolayisiyla bu firmalarin bundan sonraki süreçte desteklenmesi lazim. Hakikaten bundan sonra gerekli önlemler alinmazsa bu sektör yil sonuna dogru ciddi sikintiya girer.
Bu konuda çalismalarimiz var. Hiçbir sey eskisi gibi olmayacak. Is yapis sekillerimizi degistiriyoruz. Bu maliyetlerin tamamini yolculara yansitma sansimiz olmadigi için gider kalemlerimizi nasil asagi çekebiliriz sirketimizi nasil verimli hale getirebilirizi düsünüyoruz. Sehir içerisindeki belirli satis noktalarini birakarak yolumuza devam edecegiz.
Tüm Türkiye'de 250 adet subemiz var. Peyderpey 200 subeyi kapatacagiz. Baska çaresi yok bu isin. Artik online bilet satisimiz olacak. Yolcularimiz sagligi açisindan da bu durum çok daha iyi olacak.
Kontak kapattik. Hiçbir sey yapmadik. Sag olsun devletimiz bir kismi kisa çalisma ödenegi olsun, personel maaslari olsun destekler verdi. SGK ile ilgili ötelemeler var ama nihayetinde bunlar bizden istenecek. Kiraci oldugumuz yerlerde kira almayan mülk sahiplerimiz de oldu. Kirasini isteyen mülk sahibi de oldu.
Simdi bizim bu tekerlek döndükten sonra tekrar bizim bunlari ödüyor olmamiz lazim.Tüm bu bilgiler isiginda coronanin bize maliyeti 2.5 ayda 24 milyon TL.
Bizim yüzde 50 koltuk kapasitemiz düsürüldügü zaman bilet fiyatlarini çarpi 2 yapmaniz lazim. Bunun daha dogali yok. Corona virüs sonrasi maske, dezenfektan gibi ürünlerde eklenince maliyetlerimiz artti. Fiyatlarimizi açikladik. Yolcularimizdan ciddi olarak tepki var.